PARTNER PORTALU

Handel walczy o świąteczną gorączkę

Autor: dlahandlu.pl 18 listopada 2020 18:48

Handel walczy o świąteczną gorączkę fot. shutterstock

Tegoroczne święta będą inne - to już wiemy. W przypadku handlu mogą przesądzić o biznesowym być lub nie być, dlatego sieci zbroją się na grudzień, walcząc o handlowe niedziele, dopieszczając pracowników bonusami i uruchamiając wszelkie alternatywne formy zakupów, poza centrami handlowymi.

Standardowo w centrach handlowych o tej porze rozbrzmiewałyby kolędy, choinki błyskałyby tysiącem ozdób i światełek, a na wejściu do sklepów witałby nas rozpylany zapach pierniczków. Jednak póki co, do 29 listopada centra handlowe działają w trybie ograniczeń koronawirusowych, z otwartymi wybranymi sklepami: spożywczymi, aptekami, drogeriami, księgarniami i punktami usługowymi. Dodatkowo w tym roku Polacy planują zacisnąć pasa i na Boże Narodzenie chcą przeznaczyć średnio 744,39 zł, czyli o ok. 1000 zł mniej niż w 2019 roku, gdy deklaracje przekraczały 1700 zł – wynika z Barometru Providenta.

Dla handlu takie deklaracje konsumentów, po dotychczasowych doświadczeniach 2020 roku, mogą oznaczać wyrok. Dlatego organizacje branżowe zgodnie apelują do rządu o pełne przywrócenie działalności galerii handlowych nie później niż od 30 listopada br., argumentując, że przedłużenie restrykcji dla handlu doprowadzi do bankructw wielu firm oraz likwidacji tysięcy miejsc pracy. - Nie wyobrażamy sobie kontynuowania ograniczeń w grudniu – zwłaszcza, że w pełni dochowujemy wszelkich wymogów sanitarnych i zapewniamy stosowanie się na terenie obiektów handlowych do dezynfekcji, dystansu społecznego i noszenia maseczek– powiedział Radosław Knap, dyrektor generalny PRCH.

Ostatni kwartał roku jest najważniejszy dla sektora – to czas zakupów dóbr takich jak odzież i obuwie oraz oczywiście zakupów związanych ze świętami Bożego Narodzenia – stwierdza zarząd ZPPHiU. - Przedłużenie zamknięcia centów handlowych po 29 listopada pozbawi Polaków możliwości zrobienia zakupów przedświątecznych. Nie da się tego zrobić wyłącznie poprzez e-commerce, bo ten kanał stanowi tylko 20% średniej sprzedaży. Ponadto handel przyuliczny praktycznie nie istnieje, gdyż polski rynek był budowany od podstaw na bazie galerii handlowych – dodaje zarząd ZPPHiU.

Ograniczenie handlu tylko w samym listopadzie to dla branży strata obrotów w wysokości około 8 mld zł. Wydłużenie lockdownu na grudzień to kolejne nawet 12 miliardów utraconych obrotów. Takiej straty nie udźwignie wiele firm, nie tylko handlowych, ale także usługowych powiązanych z branżą. Firmy są gotowe wydłużyć godziny funkcjonowania centrów handlowych, aby jeszcze bardziej rozłożyć w czasie ruch odwiedzających. Firmy pokładają też nadzieje na odrobienie części strat, o ile wszystkie niedziele do końca 2020 roku zyskałyby status handlowych.


  • bez zakazow 2020-11-26 13:25:26

    Właśnie niedziele handlowe rozładowałoby ruch w centrach tak to w soboty będzie masakra.

  • klient 2020-11-21 15:12:16

    A ja wszystko zamawiam z dostawą do domu albo do punktu odbioru albo do paczkomatu. Szkoda mi życia na sterczenie w kolejkach do kas. Troche kliknięć w sieci i mam wszystko przygotowane do odbioru, tak jak chciałem.

  • Bez sensu 2020-11-20 02:16:36

    W niedziele zawsze jest najwięcej klientów w centrach handlowych. Ich otwarcie w siódmym dniu tygodnia spowoduje jeszcze większą kumulację ludzi i większe ryzyko zakażenia

ZOBACZ WSZYSTKIE (7)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7428

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,99

  • Śr

    3,43

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.