Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Handel z magazynu tańszy niż ze sklepu w centrum handlowym?

Przy rosnących kosztach energii spada rentowność sklepów stacjonarnych w centrach handlowych. Czy sieci handlowe zahamują ekspansję w galeriach i będą się koncentrować na rozwoju online? Czy zyskają na tym deweloperzy centrów logistycznych?
Reklama

W magazynach, podobnie jak i w innych segmentach rynku nieruchomości, coraz większą rolę zaczynają odgrywać koszty mediów. Do tej pory ich udział w kosztach najmu powierzchni magazynowej nie był duży. Jednak w dobie kryzysu energetycznego, najemcy coraz częściej pytają o to, na jakim poziomie zakontraktowany jest gaz czy energia.

Zdaniem Macieja Madejaka, wyższe ceny nośników energii mogą stanowić dla rynku magazynowego okazję do przejęć na rynku retail.

– Współczynniki kosztów sprzedaży detalicznej w centrach handlowych kształtują się w granicach 20-25 proc., podczas gdy w magazynie wynoszą 2-3 proc. – mówił podczas Property Forum Maciej Madejak, założyciel, Chief Development Officer, MDC². - Wyższe koszty energii mogą być dla deweloperów magazynowych szansą na przejęcie w większym stopniu rynku retailowego - dodał.

Przeczytaj cały artykuł

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum