Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

10 kluczowych zmian personalnych w handlu: Eurocash, Pepco, Allegro...

Jakie zmiany personalne w firmach handlowych przyniósł ten rok? To m.in. roszady w Kauflandzie, Pepco, Eurocashu, Castoramie, Leroy Merlin czy Allegro.
Reklama

LEROY MERLIN

4 kwietnia Michał Sacha został wykreślony z KRS z pozycji członka zarządu Carrefour Polska. Od marca objął bowiem stanowisko dyrektor ds. marketingu i lidera omnicommerce w Leroy Merlin.
W ten sposób zarząd Carrefoura stał się czteroosobowy. Wiceprezesami zarządzu są teraz: Tareck OUAIBI i JEAN-FRANÇOIS DOHOGNE a członkami zarządu Justyna ORZEŁ i Marek LIPKA.
Marek Lipka, dyrektor handlowy i supply chain Michał Sacha, dyrektor ds. marketingu i e-commerce oraz Jean-François Dohogne, dyrektor ds. finasnów, inwestycji i nieruchomości w zarządzie zasiadali od 5 lutego 2020 r.
Do Carrefoura Michał Sacha dołączył w styczniu 2019, jako dyrektor marketingu, digital, IT, e-commerce i usług finansowych. W latach 2015-17 zaś dyrektorem marketingu Mieszko. Poprzednio przez kilkanaście lat związany z koncernem L'Oreal, ostatnio na stanowisku Central Europe Zone Marketing Director

DROGERIE NATURA

Marcin Bojarski z początkiem kwietnia został szefem Drogerii Natura. Wcześniej, przez ponad 2 lata, od lipca 2019 był dyrektorem e-commerce w Carrefour Polska. Ma za sobą także doświadczenie z pracy w działach e-commerce w Lidlu i Philips Polska.
Od sierpnia 2019 roku do grudnia 2021 stanowisko prezesa spółki Natura zajmowała Barbara Goździkowska. W tym samym czasie wiceprezesem zarządu był Daniel Rogiński.
W grudniu 2021 prezesem został Jacek Szwajcowski, który przeszedł z rady nadzorczej do zarządu, a wiceprezesem ds. operacyjnych został - Edward Komendacki

LIDL

W kwietniu podaliśmy, że prezesem spółki Lidl Słowacja od 1 maja 2022 r. zostanie Adam Miszczyszyn, który z firmą związany jest od 20 lat. Przez pierwsze 8 lat kariery w firmie, zdobywał doświadczenie w Lidl Polska.
W latach 2007-2010 był dyrektorem pionu zakupów Lidl Polska – zarządzał całym asortymentem oraz odpowiadał za relacje z dostawcami. Od 12 lat rozwija swoją karierę w strukturach międzynarodowych firmy – m. in. odpowiadając za rozwój pionów zakupów we wszystkich spółkach narodowych oraz zarządzanie dużymi kategoriami produktowymi w Lidlu międzynarodowym. Jest absolwentem Politechniki Szczecinskiej Wydzialu Budowy Maszyn oraz International Business Studies w Szczecinie.

CASTORAMA

W kwietniu br. spółka Castorama Polska dokonała zmian w zarządzie. Z listy członków zarządu wykreślony został Sebastien Krysiak, a wpisany Pascal Gil.

W lutym br. spółka zapowiadała zmiany. Napisała, że Dotychczasowy Dyrektor Generalny Castorama Polska Sébastien Krysiak awansuje w międzynarodowych strukturach Grupy Kingfisher obejmując nowo utworzone stanowisko Dyrektora ds. Handlowych Grupy. W zarządzie polskiej spółki zastąpi go Pascal Gil, dotychczasowy Dyrektor Generalny Brico Dépôt Francja.

Jego awans jest wyrazem uznania za dziewiętnaście lat pracy w strukturach Kingfisher – w tym od 2008 do 2015 roku stał na czele Brico Dépôt Iberia (Hiszpania i Portugalia) jako Dyrektor ds. Operacyjnych i Dyrektor Generalny, a następnie od 2015 r. na stanowisku Dyrektora ds. Operacyjnych, Dyrektora Generalnego zarządzał Brico Dépôt we Francji.

KAUFLAND

W marcu do zarządu Kaufland Polska dołączyła Laura-Elena Manu. Nowa członkini zarządu jest odpowiedzialna za departament zakupu i strategię marketingową sieci. Pochodząca z Rumunii Laura-Elena Manu to ekspertka z blisko dwudziestoletnim doświadczeniem w branży handlowej. Karierę rozpoczęła w 2003 r. w Rumunii jako kupiec w firmie Rewe, będącej właścicielem XXL Mega Discount i Penny Market. Po pięciu latach związała się zawodowo z siecią Kaufland. - Objęcie stanowiska członka zarządu sieci Kaufland w Polce jest dla mnie dużym wyróżnieniem, ale i wyzwaniem. Od pierwszych dni pracy staram się dokładnie poznać specyfikę polskiego rynku FMCG, aby działania Departamentu Zakupu jak najlepiej odpowiadały na potrzeby lokalnych klientów. Wierzę, że z tą wiedzą, a także doświadczeniem, jakie zebrałam, pracując już dla naszej spółki w innych krajach, przyczynię się do rozwoju marki Kaufland w Polsce – mówi Laura-Elena Manu, członkini zarządu Kaufland Polska.
W skład zarządu Kaufland Polska wchodzą aktualnie: prezes Gunnar Günther, a także członkowie zarządu: Marcin Łojewski, Ewelina Jarosińska, Adam Madeja, Gabriel Čuka i Laura-Elena Manu.

ALLEGRO

Pod koniec lutego Grupa Allegro rozpoczęła proces sukcesji prezesa, szukając doskonałego kandydata lub kandydatki z grupy lub spoza niej, podczas gdy Francois Nuyts będzie nadal kierował firmą. Obecny prezes planuje pozostać u steru nawet do końca 2022 roku, aby zapewnić płynne przekazanie funkcji i odpowiednie wdrażanie projektów Allegro.
„Pozostaję w pełni zaangażowany w zespół i firmę oraz skupiony na jej planach. Będę też wspomagał proces wyboru i wdrażania kolejnego prezesa, który z pewnością wprowadzi Allegro na nowe wyżyny” – powiedział Francois Nuyts. „Allegro realizuje swój potencjał jako jedna z największych spółek giełdowych w Polsce i szykuje się do rozwoju na arenie międzynarodowej. Daje mi to poczucie niesamowitej dumy z organizacji, którą cały Zespół budował i buduje. Sam proces zmiany na moim stanowisku dopiero się zaczyna, a ja zostaję na miejscu, by wspierać wszystkie przełomowe projekty, które Allegro wdraża.” Nuyts jest prezesem Allegro od sierpnia 2018 roku.

MEDIA MARKT SATURN

Z początkiem lutego 2022 na czele MediaMarktSaturn Polska stanął Andrzej Jackiewicz, który na stanowisku prezesa zarządu zastąpił Alpaya Günera. Nowy CEO współpracuje z gigantem elektroniki użytkowej już od jesieni ubiegłego roku.
Nowy prezes będzie kontynuował strategię rozwoju omnichannel sieci MediaMarkt i umacniał jej pozycję na polskim rynku. Do polskiego oddziału firmy dołączył już w listopadzie 2021 roku, by uczestniczyć w procesie kompleksowego wdrożenia i zapewnić płynną zmianę na stanowisku. Proces się zakończył i Andrzej Jackiewicz objął z początkiem lutego br. stery zarządu, w skład którego wchodzą również Onur Dogay na stanowisku Dyrektora Zarządzającego ds. Handlowych (COO) oraz Wojciech Wieroński jako Dyrektor Zarządzający ds. Finansów (CFO).
- Cieszę się, że 2022 rok zaczynam we współpracy z MediaMarktSaturn, europejskim liderem na rynku elektroniki użytkowej. Postępująca digitalizacja i rosnące wymagania konsumentów w tym zakresie stanowią ogromny potencjał do rozwoju naszej strategii omnichannel. Chcemy być pierwszym wyborem dla użytkowników nowych technologii, dlatego we wszystkich kanałach sprzedaży będziemy wzmacniać pozytywne doświadczenia klientów, nawet tych najbardziej wymagających. W celu realizacji naszych zamierzeń niezwykle istotne będzie strategiczne partnerstwo z kluczowymi dostawcami – podkreśla Andrzej Jackiewicz, nowy prezes zarządu MediaMarktSaturn Polska.

IKEA

1 lutego br. Marina Dubakina przejęła obowiązki Karin Sköld wynikające z członkostwa w zarządzie IKEA Retail w Polsce. Karin Sköld objęła stanowisko zastępcy dyrektora ds. operacyjnych w Grupie Ingka.
„Jestem głęboko przekonana, że doświadczenie w handlu detalicznym i pasja do tworzenia lepszego życia dla wielu ludzi, którymi wyróżnia się Marina, będą stanowić istotną wartość, umożliwiającą dalszy rozwój IKEA Retail w Polsce. Cieszę się, że na moim nowym stanowisku w Grupie Ingka nadal będę odpowiedzialna za działalność IKEA Retail w Polsce, która jest tak bliska mojemu sercu” – mówi Karin Sköld, dotychczasowa Prezeska i Dyrektorka Generalna ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA Retail w Polsce. Karin obejmuje funkcję w Grupie Ingka, w ramach której będzie odpowiadać za kilka kluczowych dla IKEA rynków: oprócz Polski będzie to m.in. Szwecja, Hiszpania oraz jeden z największych rynków – Stany Zjednoczone.
Nowa członkini zarządu IKEA Retail w Polsce, Marina Dubakina, dołączyła do IKEA ponad 18 lat temu i ma bogate doświadczenie w strukturach firmy. Swoją przygodę z IKEA rozpoczęła w Rosji, gdzie ostatnią funkcją, jaką pełniła, było stanowisko Dyrektorki ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Od 2014 r. zdobywała doświadczenie w Szwecji, rozwijając się jako asystentka Prezesa Zarządu Grupy Ingka. Następnie pracowała jako Dyrektorka Regionu w Barcelonie, a w 2021 r. przeprowadziła się do Polski, gdzie objęła stanowisko Dyrektorki Regionalnej w IKEA Retail odpowiedzialnej za sześć lokalnych rynków w ramach Regionu Zachodniego.

EUROCASH

Zarząd Eurocash S.A. poinformował, że 31 stycznia 2022 r. Rada Nadzorcza Eurocash podjęła uchwałę o powołaniu ze skutkiem od dnia 1 lutego br. na stanowiska członków zarządu spółki Dariusza Stolarczyka oraz Tomasza Polańskiego.
Dariusz Stolarczyk objął funkcję członka zarządu odpowiedzialnego za segment detaliczny w Grupie Eurocash. Stolarczyk w latach 1998 - 2007 roku pracował w Accenture jako dyrektor zarządzający działu doradztwa branży przemysłu i handlu. W latach 2007 - 2013 był członkiem zarządu NFI EMPIK Media & Fashion, gdzie odpowiadał za operacje, IT i łańcuch dostaw. W latach 2013 – 2018 pracował dla Eton Park Fund jako wiceprezes RUCH S.A. z odpowiedzialnością za operacje, zarządzanie prasą, logistykę oraz multikanałowy e-commerce. Dodatkowo w latach 2012 - 2016 Dariusz Stolarczyk był członkiem rady nadzorczej Asseco Poland oraz Globe Trade Center. W kwietniu 2018 r. dołączył do Grupy Eurocash jako prezes zarządu spółki Eurocash Serwis sp. z o.o. i doprowadził do znaczącego zwiększenia sprzedaży, poprawy rentowności i zwiększenia udziałów rynkowych spółki.

Tomasz Polański objął funkcję członka zarządu odpowiedzialnego za segment hurtowy w Grupie Eurocash. Polański od 2009 r. zarządza jednostkami biznesowymi Grupy Eurocash – początkowo Eurocash Serwis, a następnie od 2013r. Eurocash Dystrybucja. Jako dyrektor generalny odpowiadał za tworzenie i realizację strategii jednostki biznesowej, realizację celów finansowych poprzez zarządzanie sprzedażą, marżą i kosztami. W ramach zarządzania Eurocash Dystrybucja Tomasz Polański brał udział w procesie hurtowej digitalizacji sprzedaży poprzez platformę eurocash.pl.

Dodajmy, że Luis Amaral zrezygnował z funkcji prezesa Eurocashu i przeszedł do rady nadzorczej jako jej przewodniczący. Nowym prezesem Eurocashu został Paweł Surówka.

Paweł Surówka ostatnio związany był z grupą PZU, którą prowadził jako prezes grupowy w latach 2017-2020, poprzednio pełniąc funkcję CIO i Prezesa Zarządu PZU Życie od 2016 roku. W latach 2015-2016 był Doradcą Prezesa Zarządu PKO Bank Polski oraz Dyrektorem Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej na Niemcy, odpowiedzialnym za otwarcie pierwszego zagranicznego oddziału korporacyjnego PKO Banku Polskiego. W latach 2013-15 pełnił funkcję Członka Zarządu grupy Boryszew SA nadzorującego sektor automotive grupy i był prezesem zarządów spółek zależnych z sektora automotive w Niemczech i Polsce. W latach 2007 - 2013 był doradcą finansowym w Bank of America Merrill Lynch. Pan Paweł Surówka jest absolwentem Universit Paris I Panthon Sorbonne oraz Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales (EHESS). Studiował również na Ludwig Maximilian Universität LMU w Monachium oraz Harvard Kennedy School, gdzie ukończył program Executive - Global Leadership for the 21. Century. Pan Surówka posiada Certyfikat Chartered Financial Analyst. W 2019 został uznany przez Harvard Business Review jako jeden z trzech najbardziej skutecznych Menedżerów spółek giełdowych w Polsce.

PEPCO

Pod koniec stycznia dyrektor generalny Pepco Group Andy Bond poinformował o zamiarze ustąpienia ze stanowiska z końcem marca z powodów zdrowotnych. Rada dyrektorów powołała Trevora Mastersa, obecnie dyrektora operacyjnego i dyrektora zarządzającego Pepco, na stanowisko tymczasowego dyrektora generalnego, począwszy od końca marca 2022 r.
Andy Bond pozostanie doradcą zarządu do końca bieżącego roku finansowego. Bond w Grupie Pepco przepracował dziesięć lat, z czego siedem lat na stanowisku dyrektora generalnego.
Masters ma 40-letnie doświadczenie w sektorze detalicznym, zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i na arenie międzynarodowej, oraz znaczną wiedzę dotyczącą zarządzania, nabytą podczas pełnienia przez siedem lat funkcji dyrektora generalnego Tesco International oraz różnych ról operacyjnych w ramach Tesco w Wielkiej Brytanii.
Trevor Masters, Dyrektor Generalny, skomentował: „To dla mnie zaszczyt, objąć stanowisko Dyrektora Generalnego Grupy Pepco. Mamy jasną strategię i
ambitny plan rozwoju, który z powodzeniem realizujemy. Nasza działalność polega na dostarczaniu, każdego dnia, naszym klientom doskonałej wartości i szerokich możliwości wyboru. Cieszę się na dalszą współpracę z naszymi utalentowanymi kolegami z całej firmy i zapewniam, że nadal będziemy jak najlepiej spełnić oczekiwania zarówno klientów, jak i akcjonariuszy”.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum