Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Henkel: Koszty zjadają zyski

Sprzedaż firmy Henkel rośnie, ale zysk spada. W pierwszej połowie roku producent artykułów higieny osobistej i chemii gospodarczej odczuł gwałtowny wzrost cen surowców.
Reklama

Sprzedaż koncernu Henkel w pierwszym półroczu wzrosła o prawie 9%, do 10,91 mld euro. Jednak firma nie była w stanie w pełni przenieść silnej inflacji i wzrostu cen na klientów. Zysk brutto (EBIT) spadł o 18,7%, do 1,17 mld euro. Zysk netto zmniejszył się o połowę - z 942 mln do 447 mln.

Producent takich marek, jak m.in. Persil i Schwarzkopf tłumaczy wyniki bardzo trudną sytuacją na rynku, wskazując przede wszystkim na drastyczny wzrost cen materiałów i logistyki. - Pomimo znacznych podwyżek cen, ścisłego zarządzania kosztami i dalszej poprawy wydajności, wpływu tych czynników nie udało się w pełni zrównoważyć - wyjaśnia firma.

Henkel czeka na efekty restrukturyzacji

Trwająca restrukturyzacja również okazuje się kosztowna. Do początku 2023 roku grupa FMCG chce połączyć swoje dwie dywizje konsumenckie – Beauty i Home Care – w jedną. Jednocześnie firma dokonuje przeglądu portfolio swoich marek: wszystkie operacje i marki o łącznych obrotach poniżej miliarda euro są obecnie poddawane przeglądowi. Co więcej, w odpowiedzi na wojnę na Ukrainie Henkel wycofuje się całkowicie z Rosji i Białorusi.

W pierwszej połowie roku Henkel zbył już kilka mniejszych marek z kategorii pielęgnacji urody; do końca roku ten segment ma zostać jeszcze bardziej odchudzony. Dywizja kosmetyków dla konsumentów również jako jedyna odnotowała spadek sprzedaży w ostatnim półroczu. Mimo to w lipcu grupa zakupiła fryzjerską markę Shiseido, aby dalej penetrować perspektywiczny rynek profesjonalnej pielęgnacji.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (3)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum