Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Henkel: Polacy raczej będą oszczędzać na rozrywce niż na kosmetykach i detergentach

Jak pokazują wyniki badań GfK, w obecnej dobie rosnącej inflacji i galopujących wzrostów cen, konsumenci oszczędzają najbardziej na rozrywce, restauracjach, ubraniach czy podróżach, a nie na produktach do zachowania czystości na co dzień – ta kategoria znalazła się w zestawieniu dopiero na 12 pozycji. I może tak być, że konsument, który zaoszczędzi na wyjściu do kina, będzie chciał to sobie zrekompensować kupując markowy kosmetyk czy detergent - mówi Patricjus Ziecik, dyrektor marketingu w dziale Laundry&HomeCare Henkel Polska.
Reklama

Jednocześnie Patricjus Ziecik wskazuje, że można zrozumieć zainteresowanie konsumentów markami własnymi, gdyż oferowane pod nimi produkty są zazwyczaj tańsze. Jednak zakup detergentów jest na tyle bazową potrzebą, że konsumenci nie bardzo chcą się narażać na frustrację wywołaną często niedostatecznie skutecznym działaniem tańszego preparatu. I dużo częściej wybierają sprawdzone marki producentów, którzy inwestują w innowacje. 

- W kategorii detergentów odnotowujemy stały udział marek własnych na poziomie ok. 15%, który od wielu lat nie rośnie, a w ostatnim roku mogliśmy zaobserwować, że markowe produkty rozwijają się lepiej, niż marki własne. A chcąc oszczędzić, konsumenci sięgają raczej po duże opakowania produktów markowych, które są tańsze per saldo, albo, w ramach tej samej marki, po produkt z innego segmentu, np. żel Persila zamiast po proszek - mówi przedstawiciel firmy Henkel.

- Oczywiście będziemy obserwować, jak to się będzie kształtowało w kolejnych miesiącach, ale na tę chwilę detergenty są taką kategorią, w której nie należy się spodziewać większego wzrostu marek własnych niż marek producenckich - dodaje dyrektor marketingu.

W październiku ruszy nowa kampania „My i Ty wspólnie dla czystej planety” promująca produkty firmy Henkel, które prawie w całości są biodegradowalne, ich opakowania nadają się do recyklingu w 100% oraz te, które działają efektywnie w niskich temperaturach. Pzykładem jest linia produktów pod nazwą ProNature. W jej skład wchodzą wybrane produkty marek: Pur, Somat, Bref i Clin. Ich formuły zawierają aż 99,99% składników naturalnych. Dodatkowo są one certyfikowane Ecolabel, który to certyfikat przyznawany jest wyrobom i usługom najbardziej przyjaznym środowisku. Opakowania są przykładem zaawansowanego ekologicznie rozwiązania – wszystkie (za wyjątkiem Clin zapas) są wykonane w 100% z plastiku z recyklingu, a opakowania Clin ProNature, Clin ProNature zapas oraz Bref Bathroom ProNature są po części wykonane z tak zwanego plastiku społecznego, który jest pozyskiwany w kilku bardzo zanieczyszczonych i biednych regionach na świecie. Mieszkańcy zbierają plastikowe odpady i mogą je wymieniać np. na pieniądze, produkty lub wybrane usługi. Tym samym Henkel wspiera gospodarkę obiegu zamkniętego.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum