Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Henkel przyspiesza promocje dzięki chmurze, wkrótce także w Polsce

Sprawne zarządzanie promocjami, analiza efektów kampanii w czasie rzeczywistym i niemal natychmiastowe rozliczenia z partnerami handlowymi – to efekt wdrożenia chmurowego rozwiązania w firmie Henkel, które wykorzystuje technologie SAP. Dzięki odpowiednim narzędziom cyfrowym, europejski gigant branży detalicznej jest w stanie płynnie zarządzać ponad 200 tys. akcjami promocyjnymi jednocześnie.
Reklama

Marki generujące 20 mld euro sprzedaży

Somat, Pritt, Fa - za tymi i setkami innych marek należących do firmy Henkel stoi 20 mld euro sprzedaży w 2021 roku. Firma postawiła na cyfryzację procesów sprzedażowych i promocyjnych.

Henkel zdecydował się uruchomić specjalne rozwiązanie chmurowe służące do zarządzania promocjami i mierzenie ich przełożenia na sprzedaż. SPARC, czyli Sales Promotions and Revenue Cloud, to rozwiązanie umożliwiające kompleksowe planowanie, kontrolę i optymalizację wszystkich działań związanych z promocją sprzedaży.

– W ciągu ostatnich 15 lat wypróbowaliśmy różne rozwiązania, aby w sposób przejrzysty i zrozumiały prezentować dane o naszych działaniach promocyjnych oraz sprawnie nimi zarządzać. Jednak, rozwiązania dostępne na rynku zawsze były standardowymi narzędziami, które w niewystarczającym stopniu odwzorowywały nasze złożone procesy. I choć wprowadziliśmy wiele różnych narzędzi, nigdy nie osiągnęliśmy celu. Zdecydowaliśmy się zbudować je sami i zintegrować nasze narzędzie z wykorzystywanym przez nas systemem ERP firmy SAP za pomocą SAP Business Technology Platform – wyjaśnia Leonardo Lopez, Programme Manager i Head of Trade Promotion Management w firmie Henkel.

SAP BTP przyspiesza promocje Henkel

W oparciu o SAP BTP, Henkel był w stanie opracować zupełnie nową, innowacyjną i tworzącą wartość dodaną aplikację sprzedażową. Jej ważnym atutem jest także intuicyjny interfejs użytkownika biznesowego. Dzięki nowemu rozwiązaniu Henkel SPARC, dane na temat wszystkich promocji są dostępne w czasie rzeczywistym, a proces zarządzania rozliczeniami z partnerami handlowymi został diametralnie skrócony dzięki wykorzystaniu chmury.

Po wprowadzeniu platformy SPARC w Niemczech, trwa globalny roll-out tego narzędzia we wszystkich jednostkach biznesowych grupy Henkel. Obecnie rozwiązanie jest implementowane w Hiszpanii, Portugalii oraz w krajach Beneluksu. W dalszej kolejności zostanie wdrożone w Ameryce Północnej, Australii i Nowej Zelandii, Polsce, Austrii, we Włoszech, we Francji oraz w Wielkiej Brytanii. Docelowo, ma obsługiwać jednocześnie ponad 200 tys. różnych akcji promocyjnych na całym świecie.

– Współczesny handel ma dzisiaj formę instant. Konsumenci oczekują natychmiastowych reakcji od marek handlowych. Pracownicy zaś są bardziej efektywni i mogą poświęcać więcej czasu na obsługę klientów oraz planowanie działań promocyjnych, jeżeli mają dostęp do danych w czasie rzeczywistym – komentuje Marcin T. Zielonka, SAP Customer Experience Senior Sales Executive w SAP Polska.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum