Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Henkel rozpoczyna "czystościową" ofensywę. Rośnie popyt na mydła i proszki do prania

Firma Henkel odnotowała nieznaczny spadek sprzedaży z powodu kryzysu związanego z koronawirusem. Kategorie mydła i proszku do prania znacznie zyskały w okresie pandemii.
Reklama

W ostatnim kwartale Henkel nie spełnił oczekiwań ekspertów: sprzedaż spadła o 0,8% do 4,9 miliarda euro, podczas gdy analitycy spodziewali się sprzedaży na poziomie 4,96 miliarda euro. Z wyłączeniem efektów walutowych i przejęć, sprzedaż spadła o 0,9% z powodu pandemii koronawirusa. W Europie Zachodniej sprzedaż spadła nawet o 4,6%.

Sprzedaż klejów ucierpiała szczególnie na gwałtownym spadku popytu w przemyśle motoryzacyjnym (- 4,3%). Spadki zaliczyły również artykuły dla branży Beauty Care, z powodu przymusowego zamknięcia salonów fryzjerskich (- 2,6%). Sprzedaż w dziale produktów konsumenckich pozostała stabilna, podczas gdy segment środków do prania i artykułów dla gospodarstwa domowego odnotował bardzo silny wzrost (+ 5,3%), który wynikał głównie z dwucyfrowego wzrostu sprzedaży marki proszku do prania Persil.

Henkel rozpoczyna zatem ofensywę „czystości”: zapasy mydła wzrosły o 30%, a producent FMCG wprowadza także nowe produkty na kilka rynków, takich jak Persil Hygiene w Meksyku, antybakteryjny detergent do mycia naczyń w Egipcie i żel dezynfekujący pod nazwa Pril, raporty Reuters.

Firma nadal spodziewa się trudnego drugiego kwartału, ponieważ przemysł motoryzacyjny i salony fryzjerskie dopiero wracają do życia. Dział urody Henkla miał już przed kryzysem trudności i istniały plany zbycia niektórych marek konsumenckich. Plany te będą kontynuowane, ale mogą być opóźnione z powodu skomplikowanej sytuacji rynkowej.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.