Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Hipermarketowe autobusy wrócą do łask? Lidl i Kaufland w Niemczech dowożą do sklepu

10 lat temu bezpłatne autobusy dowożące Polaków do centów handlowych i hipermarketów położonych na obrzeżach miast były niezwykle popularne. Z biegiem czasu linie kursowały coraz rzadziej. Placówki zlokalizowane daleko od centów cieszyły się mniejszym powodzeniem u konsumentów. Czy szalejąca inflacja i drogie paliwo spowodują powrót bezpłatnego transportu? Właściciel sieci Lidl i Kaufland ma swój pomysł na taką usługę.
Reklama

Niezależnie od organizowanych przez miasta lokalnych linii w wielu miastach funkcjonują także połączenia, których obsługę zlecają większe centra handlowe. Kiedyś byłe niezwykle popularne. Teraz detaliści rezygnują z nich. Czy czynniki ekonomiczne spowodują powrót wygaszanych tras?

Darmowe autobusy bardziej popularne w mniejszych aglomeracjach?

- W centrach regionalnych, dedykowanych dla mniejszych aglomeracji, prawdopodobne jest, że konsumenci z mniej zasobnym portfelem skorzystaliby z takiej formy pomocy.  W cieniu rosnących cen paliw, mogłoby to znacząco wesprzeć budżet domowy, nie będzie jednak rozwiązaniem idealnym dla każdego. W przypadku większych ośrodków takich jak np. Warszawa, klienci na przestrzeni lat zaczęli szukać wygodniejszych rozwiązań, a ich oczekiwania się zwiększyły. Stąd też możemy założyć, że i w przyszłości częściej wybiorą oni samochód niż inne środki transportu- zauważa Magdalena Popiołek, Associate, Asses Services EMEA, Cushman & Wakefield

- Dodatkowym czynnikiem, który mógłby wpływać na brak chęci skorzystania z bezpłatnego autobusu, jest wciąż realne zagrożenie zachorowania na COVID-19. W okresie pandemii wiele osób z grup wysokiego ryzyka przestało lub znacznie ograniczyło podróże masowymi środkami transportu i do tej pory trend ten się utrzymuje - dodaje nasza rozmówczyni.

Grupa Schwarz dowozi klientów do swoich sklepów

Grupa Schwarz - właściciel sieci Lidl i Kaufland - współpracuje w Niemczech z firmą MOIA. Od dwóch lat minibusy przywożą i odwożą klientów ze stałych przystanków bezpośrednio do pięciu sklepów Kauflandu i Lidla w Hamburgu. Tera ta usługa została rozszerzona do 28 placówek w Hamburgu, a 12 nowych sklepów ma zostać dołączonych w Hanowerze. Linia obsługuje obecnie 40 punktów (cztery to sklepy Kaufland, a 36 Lidl).

Grupa Schwarz - właściciel sieci Lidl i Kaufland - współpracuje w Niemczech z firmą MOIA fot. Schwarz Group
Grupa Schwarz - właściciel sieci Lidl i Kaufland - współpracuje w Niemczech z firmą MOIA fot. Schwarz Group

Wniosek o przejazd do sklepu Lidl i Kaufland

Klienci Kauflandu i Lidla mogą skorzystać z aplikacji MOIA, aby złożyć wniosek na podróż do wybranego sklepu i zarezerwować odpowiednią trasę. Przystanki usytuowane na parkingach Kaufland i Lidl umożliwiają klientom wsiadanie i wysiadanie bezpośrednio przed placówkami i wygodne robienie zakupów. Do podróży są wykorzystywane elektryczne minibusy z wystarczającą ilością miejsca na zakupy, bezpłatnym WiFi i opcjami ładowania przez USB.

Zbiorowy transport do sklepu

Dzięki grupowym podróżom opartym na technologii dostarczanej przez MOIA Grupa Schwarz rozszerza swoją ofertę alternatywnych usług mobilności i przyczynia się do pozytywnego rozwoju ruchu w miastach.

Obecnie w Polsce bezpłatne linie autobusowe zapewniają m.in. centra M1.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum