Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Hortimex: Jeśli opodatkujemy wszystko co słodkie, nawyki konsumentów się nie zmienią

- Jeżeli chcemy fiskalnie wpływać na strukturę popytu i podaży, należałoby promować, być może poprzez ulgi podatkowe, produkcję wyrobów o obniżonej zawartości cukru lub bez niego, co oznacza konieczność zwolnienia z podatku alternatyw cukru, m.in. substancji słodzących czy błonników - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Mateusz Kowalewski, prezes firmy Hortimex.
Reklama

Mateusz Kowalewski, pytany o to jak powinien wyglądać kształt "idealnego" podatku cukrowego, wskazuje, że jeśli chcemy fiskalnie wpływać na strukturę popytu i podaży, należałoby nałożyć podatek na wszystkie produkty, a nie tylko napoje słodzone sacharydami.

- Jednocześnie należałoby promować, być może poprzez ulgi podatkowe, produkcję wyrobów o obniżonej zawartości cukru lub bez niego, co oznacza konieczność zwolnienia z podatku alternatyw cukru, m.in. substancji słodzących czy błonników - mówi.

Prezes firmy Hortimex zaznacza, że przede wszystkim jednak należałoby wspierać edukację żywieniową konsumentów.

- Niektóre międzynarodowe podmioty, zarówno producenci jak i sieci handlowe, podjęły już takie inicjatywy, np. stosując odpowiednie znakowanie swoich produktów - wskazuje.

Całość na portalspozywczy.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum