PARTNER PORTALU

Hortimex: Redukcja zawartości cukru często oznacza zmniejszenie porcji

www.portalspozywczy.pl 9 maja 2018 12:02

- Często producent ogłasza, że zredukował zawartość cukru w porcji, a rewolucja polega na tym, że zmniejszył porcję. Optycznie opakowanie pozostaje podobne, a zamiast 200g mamy 180g. To budzi zrozumiały negatywny odruch konsumenta - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Mateusz Kowalewski, prezes firmy Hortimex.

Zmniejszanie gramatury produktu przy utrzymaniu ceny jest praktyką wynikającą z czynników ekonomicznych.

- Natomiast, jak zawsze, jestem zwolennikiem tego, żeby się nie emocjonować, tylko wyciągnąć racjonalne wnioski i zastanowić się jakie są przesłanki takiego a nie innego działania - wskazuje Mateusz Kowalewski.

Jak mówi, producenci często nie decydują się na zmiany w składach produktów, ponieważ cukier czy tłuszcz są dobrymi "wypełniaczami" i odpowiadają w dużej mierze za masę produktu.

- Kiedyś proponowaliśmy producentom przypraw żeby, zamiast glutaminianu sodu, stosowali ekstrakt drożdżowy. Tyle że ekstraktu drożdżowego do paczki dodajemy kilka gramów, a glutaminianu nawet 50 g. Producenci pytali: a jeśli te 50 g podmienimy 3-5 gramami ekstraktu, to co z resztą? Co my tam wsypiemy? Konsument zamiast 50g paczki zobaczy 20g i trzeba będzie obniżyć cenę. Pojawia się więc problem masy produktu. Za masę produktu odpowiada często cukier. Dobrymi wypełniaczami są także woda, tłuszcz, białko - mówi.

Prezes Hortimeksu wskazuje, że popularne wśród konsumentów opinie, że kiedyś dany produkt smakował lepiej wynikają z faktu, że producenci zmieniają składy swoich produktów na skutek m.in. zaleceń WHO odnośnie redukcji cukru i soli.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10194
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.