PARTNER PORTALU

I kwartał za nami - konsolidacja w handlu tradycyjnym, e-commerce na pełnych obrotach

Autor: MK 31 marca 2021 12:20

I kwartał za nami - konsolidacja w handlu tradycyjnym, e-commerce na pełnych obrotach Kolejny trudny kwartał w handlu detalicznym, fot. kolaż zdjęć z materiałów prasowych

Kolejny lockdown, nowe podatki i …nowi konkurenci na rynku. Pandemia dziesiątkuje biznes, ale jak każdy kryzys stwarza szansę do okazyjnych przejęć i zdobywania kolejnych rynków. Przeczytaj nasze podsumowanie pierwszego kwartału w handlu i zobacz jak w trudnych czasach radzą sobie najwięksi gracze.

Nowy rok kalendarzowy - nowy rok podatkowy

Pod koniec stycznia po wielu naciskach ze strony organizacji branżowych i  przedsiębiorców, rząd zdecydował, że 1 lutego ruszą sklepy w galeriach handlowych. Pożegnaliśmy się także z szeroko krytykowanymi godzinami dla seniorów. Ta sytuacja nie trwała jednak długo…

Nowy rok przyniósł wiele istotnych zmian w prawie. Nowa stawka płacy minimalnej, sprawozdania dot. zatorów płatniczych i praktyk płatniczych oraz podatek od sprzedaży detalicznej. W styczniu weszły również w życie przepisy nowelizacji kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta przyznające przedsiębiorcom prawa konsumentów w relacjach z innymi przedsiębiorcami. To oznacza, że każda osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą i wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, mimo że jest przedsiębiorcą, w określonych sytuacjach będzie objęta ochroną przewidzianą dla konsumentów. Na horyzoncie jest również podatek reklamowy, który obejmie również sieci handlowe.

W styczniu poznaliśmy sytuację finansową największej sieci dyskontów w kraju - Biedronki. Sprzedaż w tych sklepach wzrosła w 2020 roku do 13,47 mld euro, co oznacza wzrost rdr w euro o 6,7 proc., a w walucie lokalnej o 10,4 proc. Sprzedaż porównywalna LFL zwiększyła się o 7,1 proc. W samym czwartym kwartale 2020 r. sprzedaż Biedronki wyniosła 3,56 mld euro, co oznacza wzrost rdr w tej walucie o 5,1 proc., a w walucie lokalnej o 10,4 proc. Wzrost sprzedaży porównywalnej LFL wyniósł w tym okresie 6,9 proc. Sprzedaż Biedronki stanowiła w ubiegłym roku 69,8 proc. ogółu przychodów portugalskiej grupy Jeronimo Martins, które wyniosły w tym okresie 19,29 mld euro (wzrost rdr o 3,5 proc.). W 2020 roku Biedronka utrzymała zakładany poziom ekspansji i otworzyła 129 sklepów. Netto sieć powiększyła się o 113 sklepów i liczyła na koniec roku 3.115 placówek. Detalista zakłada, że tegoroczne nakłady inwestycyjne wyniosą ok. 700 mln euro, z czego 60 proc. dotyczyć będzie Biedronki. Plan zakłada otwarcie ok. 100 nowych sklepów (ok. 50 proc. w mniejszym formacie) i modernizację 250-300 placówek.

W ostatnich dniach stycznia dobre wieści usłyszeli pracownicy sieci Kaufland. Miesięczne wynagrodzenie na stanowisku kasjer-sprzedawca wyniesie do 4100 zł brutto. Podwyżki weszły w życie z dniem 1 marca br. 

E-commerce zwiera szeregi, Orlen pokazuje karty

Luty zdominowały informacje o inwestycjach gigantów e-commerce. Powody do radości miała także Żabka, która otworzyła sklep nr 7000. Na rynku pojawił się nowy dyskontowy szyld.

cały tekst dostępny w strefie premium

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8429
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,01

  • Śr

    3,99

  • Min

    3,52

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.