Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

IAI-Shop.com wspiera sprzedaż omnichannel

Pojawiły się nowości w usługach IAI-Shop.com (IdoSell Shop) oraz IdoSell Booking, które podsumowują skomplikowane prace z 2015 i zapewniają wzrost sprzedaży w 2016. W samym grudniu przychody ze sprzedaży przekroczyły, według wstępnych szacunków zarządu, 1,6 miliona złotych netto i były rekordowe w historii spółki.
Reklama

Bardzo istotnym kierunkiem rozwoju jest wspieranie sprzedaży w omni-channel. Jest to koncepcja sprzedaży wielokanałowej, która głównie opiera się na połączeniu handlu internetowego z handlem tradycyjnym. Spółka od wielu lat oferuje odpowiednie narzędzia dla takiego modelu sprzedaży (np. aplikację POS, WMS), ale obecnie rozwijane są funcje zapewniające synergię pomiędzy poszczególnymi możliwościami i osiąganie ponadprzeciętnych korzyści. Szczególnie pod kątem dużych, profesjonalnych sprzedawców.

Obecnie najważniejszą z tych nowości jest IAI POS 5.0, który pozwala na obsługę zwrotów do zamówień ze sklepu internetowego i staje się mocnym wsparciem w omnichannel, czyli w sprzedaży wielokanałowej. Najnowsza wersja POS, obok szeregu innych nowości, wprowadza możliwość wystawienia zwrotów do zamówień pochodzących z sklepu internetowego. Oznacza to, że można znacznie ułatwić swoim klientom internetowym zwrot towaru przez udostępnienie im możliwości dokonania go w stacjonarnym punkcie sprzedaży. Nowa funkcjonalność czyni IAI POS jeszcze bardziej zaawansowanym narzędziem, które wspiera tzw. omnichannel, czyli spina sprzedaż elektroniczną ze sprzedażą tradycyjną. Jest to bardzo dobrze rozwiązanie, szczególnie w ujęciu jakości do ceny, dla wszelkich firm, które mają sklepy stacjonarne i prowadzą sprzedaż internetową.

Pod koniec grudnia spółka udostępniła możliwość przygotowania dowolnych feedów (plików) z ofertą sklepu internetowego o dowolnej składni i zawartości. To kolejna nowość podkreślająca podejście IAI do tzw. Open System as a Service (model, który opiera się na modułowej, dobrze udokumentowanej budowie. Takie rozwiązanie nie wymaga zmian w kodzie źródłowym, czego niepożądanym efektem może być niekompatybilne wdrożenie, a zmiana wymaga instalacji i indywidualnego testowania), dająca możliwość dowolnej modyfikacji pliku z pełną ofertą towarów, bez potrzeby modyfikacji kodu źródłowego systemu IAI-Shop.com. 

Do systemów płatności obsługiwanych w sklepach internetowych IAI-Shop.com został dodany LeaseLink - usługa leasingowa dla e-commerce skupiająca największych polskich leasingodawców. Dzięki integracji usługi leasingowej z sklepem internetowym, Klient udostępnia swoim klientom, prowadzącym działalność gospodarczą, możliwość sfinansowania zakupów w niezwykle atrakcyjny i prosty sposób, a zarazem dopasowany do ich charakterystyki biznesu. 

Poprawianie sprzedaży to ciągły proces, który musi opierać się na analizie danych. Aby to usprawnić w sklepach internetowych IAI dodało obsługę Enhanced Ecommerce czyli ulepszonych statystyk Google Analytics dedykowanym sklepom internetowym. Enhanced Ecommerce to rozszerzenie narzędzia Google Analytics, pozwalające na dogłębną analizę zachowań klientów w sklepie. Dzięki wykonanej przez IAI integracji z tym rozszerzeniem, możesz zbierać informacje, śledzić i analizować zachowanie klientów w sklepie internetowym, dzięki dedykowanemu branży Ecommerce rozszerzeniu dla Google Analytics w postaci Enhanced Ecommerce. Klient może wtedy wykonać testy A/B, by przetestować czy inny układ strony nie sprawdzi się lepiej. Bądź przekonać klienta do dokończenia zamówienia, dzięki wykorzystaniu e-mail remarketingu. Powyższy przykład to tylko jedna z możliwości Enhanced Ecommerce. Oprócz analizy procesu składania zamówienia, dzięki Enhanced Ecommerce Sklep pozna także m.in.: łączną kwotę zwrotów dla wszystkich transakcji wraz z rozbiciem szczegółów na pojedyncze zamówienia, łączny przychód dla każdego towaru, więc łatwo odnajdzie towary „Gwiazdy”, dzięki którym sklep osiąga największe zyski lub liczbę zamówień z wykorzystaniem kodów rabatowych wraz z listą użytych kodów.

Szacunkowe przychody ze sprzedaży w IV kwartale wyniosły ok. 4,3 miliona złotych netto, przy czym w samym grudniu było to ponad 1,6 miliona złotych.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum