PARTNER PORTALU

IGD: Dyskonty wkrótce mogą zdominować europejski rynek FMCG

Autor: dlahandlu.pl, za IGD Retail Analysis 23 kwietnia 2021 10:15

IGD: Dyskonty wkrótce mogą zdominować europejski rynek FMCG Lokalni liderzy dyskontowi, tacy jak Biedronka, przyczyniają się do wzrostu w całym kanale. Fot. materiały prasowe

Według nowych badań IGD – firmy analitycznej dostarczającej informacje i prognozy dla globalnego handlu detalicznego artykułami spożywczymi - kanał dyskontowy odpowiada za 43 proc. wzrostu sprzedaży detalicznej w Europie, a w latach 2020-2022 zwiększy sprzedaż o 34 mld EUR. Lokalni liderzy, tacy jak Biedronka, przyczyniają się do wzrostu w całym kanale.

Jak ocenia IGD, kanał dyskontowy będzie głównym czynnikiem przyczyniającym się do wzrostu do 2022 r., A wiodące dyskonty - Lidl i Aldi - zwiększą sprzedaż w większym stopniu niż większość głównych europejskich detalistów.

Oczekuje się, że w ciągu najbliższych kilku lat siedem oddziałów Lidla wzrośnie o ponad 900 mln euro każda. Dyskont stanie się pierwszym europejskim detalistą, który osiągnie obroty przekraczające 100 miliardów euro. Liczba ta może zostać osiągnięta w 2021 roku.

- Dyskont jest drugim co do wielkości i najszybciej rozwijającym się kanałem sprzedaży detalicznej artykułów spożywczych w Europie. Chociaż w ostatnich latach konsekwentnie zyskiwał udział rynkowy, zwiększona koncentracja kupujących na cenie, przyspieszona przez COVID-19 oraz rozwój rynków rozwijających się w Europie Wschodniej sprawią, że kanał zacznie zajmować centralne miejsce w całym regionie – mówi Jon Wright, Head of EMEA, IGD

Spośród najszybciej rozwijających się dyskontów rosyjska Pyaterohcka (X5 Retail Group) ma odpowiadać za ponad 15% wzrostu kanału sprzedaży w regionie. Oczekuje się, że we Francji wzrost sprzedaży Lidla będzie większy niż w Niemczech, m.in. w powodu ograniczonej liczby bezpośrednich konkurentów. Z kolei dla Aldi South Wielka Brytania stanie się głównym czynnikiem przyczyniającym się do rozwoju grupy.

- Podczas gdy wzrost tego kanału sprzedaży spowalnia na kilku dojrzałych rynkach, takich jak Niemcy i Holandia, to inne kraje, takie jak Turcja, Rosja, Polska i Rumunia, mogą zanotować dwucyfrowy wzrost, tworząc tym samym nowe możliwości dla dostawców żywności i napojów – mówi Maxime Delacour, starszy analityk ds. Sprzedaży detalicznej w IGD.

- Oprócz dużych graczy istnieje kilku wiodących na rynku małych i średnich operatorów, takich jak Mercadona, Biedronka i kilka skandynawskich dyskontów. Ci„ lokalni liderzy ”odgrywają kluczową rolę nie tylko na swoich rynkach regionalnych, ale także stwarzają warunki do wzrostu w całym kanale  - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • POPO 2021-04-23 12:19:47

    SORRY, ALE BIEDRONKA I LIDL TO TERAZ NAJDROŻSZE DYSKONTY W POLSCE.

    LUDZIE OTUMANIENI REKLAMAMI IDĄ TAM W CIEMNO.

    BO USŁYSZELI ZE TANIO. ZANJOMY KUPIEC POWIEDZIAŁ MI ZE LIDL I BIEDRONKA NAWET NIE WALCZĄ JUŻ O NISKIE CENY, BO LUDZIE W OWCZYM PĘDZIE I TAK WSZYSTKO KUPIĄ.

    W ALDI I AUCHAN JEST BARDZO CZĘSTO 30% TANIEJ.



    NP . ZIEMNIAKI BIEDRA ŚREDNIO 2,5 - 2,99 ZŁ ; AUCHAN 0,89 GR. ITD ITP

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10000
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,26

  • Śr

    4,24

  • Min

    3,37

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.