Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

IGD: Strategia Żabki może być ryzykowna

Żabka planuje dynamiczną ekspansję - chce otworzyć w Polsce 800 nowych sklepów do końca 2015 r. Jednak zdaniem analityków IGD ambitna strategia może stanowić potencjalnie zagrożenie dla detalisty w średniej perspektywie czasowej.
Reklama
Miloš Ryba, Senior Retail Analyst International w IGD przypomina, że fundusz inwestycyjny Mid Europa chce zainwestować do 2 mld zł w dalszą ekspansję sieci Żabka. Firma inwestuje również w usługi. Niedawno sieć wprowadziła w swoich sklepach opcję płatności bezstykowych a teraz rozważa także wprowadzenie usługi „click & collect".

Pod koniec zeszłego roku do sieci Żabka należało ok. 4 tys. sklepów. - Plany szybkiej ekspansji sieci Żabka mogą być potencjalnym zagrożeniem dla detalisty w średnim okresie. Biorąc pod uwagę deflację na polskim rynku, Żabce może być trudno wygenerować pozytywne wynik sprzedaży like-for-like w nowych sklepach. Inni detaliści, jak chociażby Jerónimo Martins, właściciel sieci Biedronka, przyjęły bardziej ostrożne podejście, skupiając się przede wszystkim na podnoszeniu efektywności - komentuje analityk IGD.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.