Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

IH przebadała kosmetyki dla dzieci. Nieprawidłowości w 5,5 proc.

Inspekcja Handlowa przeprowadziła 83 kontrole, których celem było sprawdzenie prawidłowości oznakowania kosmetyków przeznaczonych dla małych dzieci. Z powodu różnego rodzaju nieprawidłowości zakwestionowano 17, czyli 5,5 proc. badanych partii.
Reklama
  • Sprawdzono także prawidłowości obrotu tymi produktami oraz deklaracje znajdujące się na opakowaniach oświadczeń marketingowych dotyczących działania kosmetyków (claims).
  • Ok. 2 proc. partii kosmetyków miało przekroczony termin ważności.
  • Wszystkie stwierdzone nieprawidłowości dały podstawę do wydania 3 decyzji nakładających kary pieniężne na łączną kwotę 2000 zł.

 

IH kontroluje kosmetyki dla dzieci

Jak informuje UOKiK, kontrole przeprowadzono u 83 przedsiębiorców, w tym: 79 sklepach detalicznych i 4 hurtowniach. Nieprawidłowości stwierdzono u 10 przedsiębiorców (9 prowadzących sklepy detaliczne, 1 - hurtownię).

Sprawdzono łącznie 306 partii kosmetyków przeznaczonych dla małych dzieci, z czego (z powodu różnego rodzaju nieprawidłowości) zakwestionowano 17 partii (5,5 proc. badanych).

Inspektorzy ocenili oznakowanie 306 partii produktów. Ze względu na brak lub nieprawidłowe oznakowanie zakwestionowano 7 partii kosmetyków , tj. 2,3 proc., stwierdzając: brak funkcji produktu w języku polskim – 1 partia, brak imienia i nazwiska lub nazwy firmy – 2 partie, brak daty minimalnej trwałości – 1 partia.

Analizując informacje o składzie surowcowym produktów zawarte na opakowaniach, sprawdzono, czy kosmetyki nie zawierają substancji niedozwolonych z 1644 substancji wskazanych w załączniku II do rozporządzenia 1223/2009), substancji dozwolonych do stosowania w kosmetykach wyłącznie w ograniczonych ilościach, zakresie i warunkach stosowania, wskazanych w załączniku III do ww. rozporządzenia. Nie stwierdzono w tym zakresie nieprawidłowości.

Przestrzeganie terminów trwałości Inspektorzy Inspekcji Handlowej sprawdzili również, czy przedsiębiorcy udostępniają na rynku produkty kosmetyczne po upływie daty minimalnej trwałości, stwierdzając przeterminowane kosmetyki u 2 przedsiębiorców, łącznie 6 partii, tj. ok. 2 proc., oferowanych po terminie od ok. 2 do 18 miesięcy. Przedsiębiorcy wycofali z obrotu kwestionowane kosmetyki.

Inspektorzy sprawdzali, czy przedsiębiorcy nie stosują określeń, nazw, znaków towarowych, obrazów, symboli i innych znaków, które np.: są wymagane przepisami prawa, a więc ich przytaczanie jest zbędne, wskazują na szczególne cechy produktu, które mogą świadczyć o innych właściwościach produktu, są niejasne i nieprecyzyjne, mogą kształtować mylne wyobrażenie u konsumenta, co do działania produktu, sugerują działanie lecznicze lub biobójcze, dyskryminują wyroby innych producentów o podobnym działaniu.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.