Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

III kwartał w handlu: Podróże z Lidlem, zwolnienia w Tesco, Eurocash przejmuje Milę

Przyjrzeliśmy się najważniejszym wydarzeniom w sieciach handlowych w III kwartale br. Sporo działo się w Lidlu – nowa usługa i inwestycje w dystrybucję – oraz w Tesco – sieć nadal ma kłopoty na naszym rynku. Polska sieć Dino została natomiast liderem nowych otwarć i nie zamierza zwalniać tempa. Rynek zelektryzowała wiadomość o przejęciu Mili przez Eurocash. Apetyt na Karkowski Kredens ma natomiast E.Leclerc. Z kolei Piotr i Paweł uruchomił nowy koncept sklepów na stacjach paliw BP.
Reklama

Lidl
Lidl Polska uruchomił nową usługę – Lidl Podróże, w ramach której jako agent turystyczny od 12 września br. oferuje wycieczki krajowe i zagraniczne. Polska jest ósmym krajem, w którym Lidl uruchamia taką usługę. Najwcześniej, bo w 2006 roku, wystartowała ona w Niemczech pod nazwą Lidl-Reisen. Obecnie funkcjonuje również w Austrii, Szwajcarii, Holandii, Francji, Rumunii oraz we Włoszech. Prace nad projektem trwały rok. Lidl nie będzie sprzedawał wycieczek w swoich sklepach, ponieważ kompetencje osoby sprzedającej wycieczki różnią się od kwalifikacji sprzedawców w sklepach spożywczych. Sklepy będą jedynie kanałem komunikacji.

Niemiecki dyskonter pochwalił się także otwarciem e-sklepu w Czechach. Czy kolejnym rynkiem na którym wejdzie z tym kanałem sprzedaży będzie Polska? Jak się dowiedzieliśmy, na razie nie. Sieć wyjaśnia, że dojrzałość e-commerce w Polsce jest mocno uzależniona od branży. Wydaje się, że branża spożywcza do nich nie należy.

- W chwili obecnej z uwagi na dostępność sklepów Lidl w ponad 600 lokalizacjach w całej Polsce, nie planujemy sprzedaży on-line. Format naszych obiektów jest przestronny, nowoczesny, dostosowany do potrzeb naszych klientów i sprzedaży bezpośredniej - wyjaśniło nam biuro prasowe sieci Lidl.
Lidl podpisał też niedawno umowę na budowę 10. centrum dystrybucyjnego w Kałuszynie, sieć rozpoczęła rekrutację pracowników do nowego obiektu. Ponadto, 3 sierpnia br. sieć podpisała z Budimeksem umowę na budowę centrum dystrybucyjnego Lidl Mińsk Mazowiecki. Wartość umowy to ponad 146,4 mln zł netto. Termin zakończenia inwestycji ustalono na 15 lipca 2018 r. Magazyny będą zaopatrywać sklepy sieci w stolicy i w jej okolicach. Budowa nowego obiektu, jak i wcześniejsze czerwcowe otwarcie magazynu na Śląsku, wpisuje się w strategię sieci, aby konkurować o obszary, których Biedronka nie zdążyła jeszcze zdominować.

Kaufland
- Kaufland zamierza realizować koncept kawiarniano-gastronomiczny we wszystkich nowo otwieranych marketach w Polsce oraz w wybranych modernizowanych obiektach, tam gdzie pozwolą nam na to możliwości lokalowe. W tym i w przyszłym roku Kaufland planuje otwarcie 7 nowych marketów - powiedział redakcji dlahandlu.pl Krzysztof Litwinek z biura prasowego Kaufland Polska Markety Sp. z o.o. Sp. k.
Najbliższe otwarcie zaplanowane jest w Białymstoku, gdzie powstanie taka strefa z ok. 40 miejscami siedzącymi. Otwarcie sklepu nastąpi w listopadzie. Kolejne koncepty kawiarniano-gastronomiczne będą uruchamiane w nowo otwieranych marketach w przyszłym roku.

Kaufland analizuje także możliwości wprowadzenia do Polski e-sklepu. - Obserwujemy rynek oraz zachowania konsumenckie Polaków w celu jak najlepszej oceny potencjału rozwoju takiej usługi, żeby jak najlepiej odpowiadała na potrzeby klientów i była jak najbardziej efektywna biznesowo. Analizujemy możliwości wprowadzenia na polski rynek e-sklepu Kauflandu, ale jest jeszcze za wcześnie na decyzje w tej kwestii - odpowiedziało nam biuro prasowe firmy.

Auchan
Spółka Auchan Retail podjęła współpracę z chińskim start-upem Hanshow Technology. Owocem współpracy ma być wypracowanie innowacyjnego centralnego narzędzia do etykietowania. Jeśli rozwiązanie pomyślnie przejdzie fazę testów zostanie wprowadzone m.in. do Polski.
Technologia ma za zadanie znacznie ułatwić klientom zakupy, a pracownikom pracę. Cyfrowe rozwiązanie może zostać wdrożone na całą oferowaną gamę produktów. Etykiety przy półce mogą zostać zmieniane szybciej i łatwiej. Obecnie firma jest w trakcie testów.

Informowaliśmy także, że Auchan zarejestrował w polskim urzędzie patentowym dwa znaki towarowe: Moje Auchan oraz Auchan Supermarket. Według klasyfikacji znaki dotyczą poszczególnych grup produktów, ale i usług. Podmiotem zgłaszającym jest Auchan Holding. Może to oznaczać, że pierwsze nowe szyldy francuskiej grupy zawisną wkrótce na polskich sklepach, a szyld Simply Market zniknie z rynku, zmieniając się w Auchan Supermarket.

Pisaliśmy również o planowej inwestycji Auchan w Zgorzelcu, gdzie obok Castoramy zostanie wybudowany nowy hipermarket sieci. Obiekt ma być ogromny.

Ustaliliśmy także, że do KRS został wpisany podział spółki Auchan Polska w Piasecznie przez wydzielenie oddziału, stanowiącego zorganizowaną część przedsiębiorstwa i przeniesienie tego oddziału na spółkę Immochan Polska. Udziały w kapitale zakładowym Immochan Polska zostaną objęte przez wspólników Auchan Polska, Auchan Holding SA, Auchan Retail International SA, oraz MONICOLE EXPLOITATIEMAATSCHAPPIJ BV I VALPOLAND S.C.A.
Wszelkie składniki majątkowe, prawa i zobowiązania, które nie są związane z działalnością oddziału, pozostaną własnością Auchan Polska.

Dino
Sieć Dino idzie jak burza. – Mamy zabezpieczonych ponad 400 lokalizacji pod budowę nowych sklepów i cel, by sieć liczyła ponad 1200 sklepów do końca 2020 roku. Chcemy, by tegoroczna dynamika otwierania nowych sklepów była wyższa niż rok temu – powiedział Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska.
– Spodziewamy się, że większa liczba otwarć przypadnie na II połowę roku 2017 r. W kolejnych miesiącach będziemy kontynuować rozbudowę centrów dystrybucyjnych i zakładów mięsnych Agro Rydzyna, tak by były one gotowe obsłużyć coraz większą liczbę sklepów. Pozytywne tendencje rynkowe widoczne w I połowie roku są dobrą zapowiedzią kolejnych miesięcy 2017 roku. Oczekujemy, że będą one stanowiły wsparcie dla dalszego dynamicznego rozwoju naszej sieci – podsumował Szymon Piduch.

Łączne nakłady inwestycyjne Grupy Dino wyniosły w I półroczu br. 151,2 mln zł. Nakłady na ekspansję sieci sklepów Dino (w tym cena nabycia nieruchomości koszty budowy sklepów i ich wyposażenia oraz zakupy wyposażenia i urządzeń) wyniosły 129,9 mln zł. Nakłady na centra dystrybucyjne wyniosły 15,7 mln zł, a na rozbudowę i modernizację zakładu mięsnego prowadzonego przez Agro-Rydzynę przeznaczono 2,8 mln zł (głównie na zakup maszyn przetwórstwa mięsnego).
Z kolei planowane centrum dystrybucyjne na Dolnym Śląsku ma wspierać dalszą ekspansję i zagęszczanie sieci sklepów Dino w tym regionie.

Tesco
Tesco wciąż nie ma dobrej passy. Co działo się w sieci w III kwartale br? Tesco Polska zawiadomiło również o zamiarze dokonania zwolnień grupowych. Przyczyną jest reorganizacja zakładu pracy polegająca na zaprzestaniu wykonywania części działań specjalistycznych i administracyjnych lub ich znaczącej zmianie, co spowoduje konieczność zmniejszenia zatrudnienia w biurze głównym w Tesco Polska. Zwolnienia z pracy obejmą maksymalnie 400 pracowników zatrudnionych w strukturach biura głównego - poinformowała spółka.

Związki zawodowe z Tesco poinformowały natomiast o likwidacji zmiany nocnej w pięciu sklepach sieci. Decyzja dotyczy placówek Tesco w następujących miejscowościach: Łódź (Widzew), Jelenia Góra, Rybnik, Opole (Ozimska) oraz Wałbrzych. Ponadto, wW oparciu o opinie i analizy została podjęta decyzja, aby wprowadzić taką samą strukturę kierowniczą w działach Zmiana Nocna, Bistro oraz Grocery we wszystkich krajach Europy Centralnej. W związku z tym, w wybranych sklepach ulegnie przeorganizowanie pracy osób zarządzających na stoiskach sucha żywność, zmianie nocnej i Bistro.

Jednym z działań mających poprawić wyniki sieci jest ograniczanie powierzchni hipermarketów, w niektórych przypadkach sieć zmniejsza powierzchnię sprzedaży aż dwukrotnie, tak jak w Krakowie, gdzie zredukowano ją z 12 tys. do 6,9 tys. mkw. - W całym regionie zmniejszamy powierzchnię największych sklepów, a wzrost sprzedaży notowany przez mniejsze hipermarkety jest bardzo zadowalający. Jednocześnie zamykamy pojedyncze nierentowne placówki o mniejszej powierzchni. Do tej pory było ich około 30 i nie możemy wykluczyć zamknięcia kolejnych, ale to zawsze ostatnia z rozważanych przez nas opcji — powiedział Matt Simister, szef Tesco na Europę Środkowo-Wschodnią.
Sieć rezygnuje z powierzchni zajmowanej dotychczas przez asortyment AGD/RTV i podnajmuje tę powierzchnię innym detalistom. Firma widzi też przyszłość w rozwoju punktów click and collect do odbioru zakupów internetowych oraz rozwoju placówek convenience. Póki co, chce się jednak skupić na obronie udziałów rynkowych w segmencie hipermarketów.
Na koniec lutego 2018 Tesco będzie miało w Polsce o 33 tys. mkw. powierzchni handlowej mniej - wynika z raportu rocznego Tesco. Na koniec lutego 2017 sieć miała w Polsce 429 sklepów. Na koniec lutego 2018 roku będzie ich 420 lub mniej.

Informowaliśmy również, że koncern Hilton Food Group podpisał umowę z Tesco Central Europe na produkcję i dostawę świeżych produktów dla detalisty. Koncern wybuduje w tym celu fabrykę w Polsce. Obie grupy podpisały również pięcioletnią umowę dotyczącą dostawy pakowanego mięsa do sklepów Tesco na terenie Europy Środkowej.

W minionym kwartale Tesco we współpracy z partnerami Prologis i DHL otworzyło centrum dystrybucji w miejscowości Gáň koło Galanty na Słowacji. Obiekt o powierzchni 146 500 mkw. jest największym i najnowocześniejszym hubem dystrybucyjnym Tesco w Europie Środkowej, trzecim co do wielkości na świecie i będzie najważniejszym węzłem logistycznym Tesco w Europie Środkowej.

Tesco inwestuje także w technologie. Dzięki usłudze Scan&Shop klienci sklepu przy ul. Fieldorfa 41 w Warszawie, będą mogli przyspieszyć swoje zakupy i jednocześnie zaoszczędzić pieniądze dzięki ciągłej kontroli wydatków na ekranie ręcznego skanera czy telefonu. Dotychczas z tego rozwiązania mogli korzystać klienci trzech sklepów w Krakowie, Poznaniu i Łodzi.

Biedronka
25 września br. sieć Biedronka wprowadziła do sprzedaży trzy karty podarunkowe dla klientów indywidualnych. Każdą z kart można doładować kwotą od 10 zł do 5 tys. zł, a zgromadzone na niej środki przeznaczyć na zakup produktów w dowolnym sklepie sieci. Karty mogą być również nabywane przez przedsiębiorców, chcących podarować je swoim pracownikom.

W sierpniu br. sieć podjęła decyzję o kontynuowaniu programu lojalnościowego z Gangiem Świeżaków. Program okazał się być hitem i znalazł wielu naśladowców wśród konkurencji, włączając w to Lidla.

Informowaliśmy również, że Biedronka podpisała umowę dystrybucyjną z chorwackim producentem mięsa PIK Vrbovec. Biedronka wprowadzi produkty koncernu do wszystkich swoich sklepów. Kontrakt został zainicjowany akcją "Tydzień Bałkański", który jest realizowany w sklepach portugalskiej Grupy. Według dyrektora ds. marketingu firmy PIK Vrbovec - Tihana Vujčić - polski rynek liczący 38 milionów mieszkańców, stanowi "ogromny potencjał eksportowy" dla produktów chorwackich.

Właściciel Biedronki, firma Jeronimo Martins Polska, podsumowała także rok działalności fabryki zup w Parzniewie, w którą firma zainwestowała 30 mln zł. Zakład produkuje 12 różnych smaków zup kremów, zatrudnia 30 etatowych pracowników i ma na koncie ponad 5 milionów wyprodukowanych porcji, czyli ok. 16 tys. porcji dziennie. Oznacza to, że w rok obroty sieci Biedronka na asortymencie zup z własnej fabryki to 20 zł mln zł, czyli 2/3 z zainwestowanej kwoty.
Firma zapowiada dalsze plany rozwoju w kategorii zup i cały czas poszukuje nowych smaków, połączeń i receptur, bo ma ambicję zostać liderem na rynku zup w Polsce.

Carrefour
Carrefour konsekwentnie wierzy w hipermarkety. – To format, który cały czas się rozwija – uważa Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska. Jak informował, sprzedaż Carrefoura w Polsce w trzecim kwartale nadal solidnie rośnie, we wszystkich formatach.
W tym roku grupa Carrefoura otworzy 3 hipermarkety. We wrześniu w nowo otwartej Galerii Północnej w Warszawie ruszył sklep sieci właśnie w tym formacie. Każdego roku Carrefour inwestuje na polskim rynku ok. 250 mln zł, w tym w budowę i modernizację centrów handlowych oraz sklepów.
Carrefour śmiało wchodzi w nowoczesne rozwiązania, w tym rozwiązania cyfrowe. W porównaniu do wszystkich innych krajów, w których Carrefour jest obecny, w Polsce wprowadzanych jest najwięcej tego typu projektów. Jednym z nich jest projekt SąSiatki, zaproponowany przez detalistę w sierpniu tego roku. Usługa oparta jest na mechanizmach ekonomii współpracy. Za jej pośrednictwem klienci mogą zamawiać zakupy przez Internet i dostarczać je sobie nawzajem.
Ponadto Carrefour jako pierwsza sieć spożywcza w Polsce, uruchamia koncept Marketplace, czyli internetową platformę sprzedaży łączącą klientów ze sprzedawcami. Dzięki temu rozwiązaniu zyskają oni dostęp do jeszcze szerszej oferty różnorodnych produktów oraz sprawdzonych sprzedawców. Według informacji Carrefoura, w Marketplace znajdzie się dodatkowo 180 tys. produktów niedostępnych w sklepach sieci. Projekt ma ruszyć na początku czwartego kwartału.
Carrefour we wspomnianym już skelpie w Galerii Północnej uruchomił także test nowej usługi „Scan&Go”. Wkrótce usługa zostanie wdrożona w kolejnych warszawskich sklepach, a docelowo ma być dostępna we wszystkich placówkach sieci w Polsce. „Scan&Go” to kolejna usługa, która rozbudowuje aplikację mobilną „Mój Carrefour”.

Francuski detalista w minionym kwartale wprowadził również osiem nowych linii produktów marki własnej. Na półki trafiły także pierwsze produkty z oznakowaniem SENS. SENS został opracowany przez Carrefour jako nowy, dodatkowy sposób informowania konsumentów o częstotliwości ich spożywania w oparciu o jego wartości odżywcze. Jego celem jest pomoc konsumentom w zakresie tworzenia zdrowej, zbilansowanej diety.

Sieć zapowiedziała wprowadzenie kas samoobsługowych do formatu convenience. Zdaniem przedstawicieli Carrefoura sklepy tego typu muszą stale ewoluować i precyzyjnie dostosowywać ofertę do potrzeb swoich klientów.
Carrefour poinformował także o testach w sklepach franczyzowych usługi odbierania zakupów z e-sklepu. Rozwiązanie ma zwiększyć sprzedaż sieci w kanale on-line. Przedstawiciele sieci uważają, że sklepy o powierzchni do 300 mkw. mają największe możliwości rozwoju, więc innowacje w tym formacie przyczynią się do sukcesu marki. Przypomnijmy, że produkty świeże uzupełniły ofertę prawie 16 000 produktów spożywczych obecnych w ofercie sklepu eCarrefour.pl. Oferta jest dostępna aktualnie dla mieszkańców wszystkich warszawskich dzielnic.

W lipcu informowaliśmy również, że pracownicy sieci Carrefour w Polsce zarabiają więcej.  Związkowcy domagali się wzrostu wynagrodzenia płacy zasadniczej o 350 zł dla każdego pracownika. Finalnie nie udało się wynegocjować takiej kwoty, a podwyżki są uzależnione od wielkości miasta i stażu pracy.

Piotr i Paweł
Pod szyldem Piotr i Paweł po drodze powstał nowy format sklepów typu convenience na stacjach BP. Pierwszy pilotażowy sklep otwarto na stacji BP w Warszawie, przy Al. Jerozolimskich 144c. Kolejne dwa działają w Warszawie i Krakowie. Całodobowe sklepy będą funkcjonować na powierzchni 140-150 mkw. Docelowo, jeżeli pilotaż sprawdzi się, może powstać do 150 sklepów w tym formacie w ciągu 2 lat. Asortyment obejmie 3000 pozycji w tym 200 indeksów marki własnej Piotr i Paweł: napoje, przekąski, dania gotowe, wędliny, nabiał, produkty fit, energetyczne, bezglutenowe. Jak zapewniają przedstawiciele obu sieci codziennie ok. 300-500 pozycji będzie dostępnych w cenach promocyjnych.
Ponadto w III kw. br. MLP Group przekazało firmie Piotr i Paweł dodatkowy obiekt o pow. 22 tys. mkw. w parku MLP Teresin. Właściciel sieci supermarketów spożywczych zwiększył tym samym wykorzystywaną powierzchnię w tym parku logistycznym do 36 tys. mkw. Piotr i Paweł od początku 2014 r. korzysta także z ok. 8,5 tys. mkw. powierzchni magazynowej w parku MLP Poznań I. To oznacza, że obecnie ma do dyspozycji łącznie ok. 44,5 tys. mkw. powierzchni w parkach należących do MLP Group.

Żabka
W mediach pojawiły się informacje na temat zamykania lub też znikania z rynku sieci sklepów Freshmarket. Żabka Polska poinformowała, że zmiany szyldów Freshmarketu na Żabkę w wybranych lokalizacjach wynikają z procesu wdrażania nowego formatu Żabki, który to spółka stale doskonali w oparciu o testy prowadzone od ubiegłego roku. Nie oznacza to jednak, że podjęta została decyzja o kompleksowym rebrandingu wszystkich Freshmarketów. W ramach wspomnianego wdrożenia wszystkie nowe sklepy otwierane są już z nowym logo Żabki.

W minionym kwartale Żabka Polska została członkiem Polskiej Rady Centrów Handlowych. Przynależność do grona firm zrzeszonych w stowarzyszeniu to konsekwencja wdrażanej obecnie strategii ekspansji sklepów sieci w przestrzeń nieruchomości handlowych. Do tej pory firma otworzyła sześć punktów w tego typu obiektach m.in. w łódzkiej Manufakturze czy galerii Avenida w Poznaniu. W planach są kolejne.

Intermarche
Sieć supermarketów spożywczych Intermarché poinformowała, że klienci 200 jej sklepów mogą zakupić ciepły posiłek z tzw. ”gorącego stołu”. Część sklepów oferuje dodatkowo produkty garmażeryjne. W podstawowej ofercie znajdziemy przede wszystkim dania mięsne, takie jak pieczona golonka, karkówka, czy potrawy z kurczaka. Sklepy wyposażone w część garmażeryjną proponują również pierogi, krokiety, naleśniki, sałatki, bigos, leczo i wiele innych dań. „Gorący stół” to odpowiedź Intermarché na potrzeby klientów, którzy coraz częściej wolą kupić gotowy obiad, niż przyrządzać go samodzielnie w domu.

7 września br. nastąpiło otwarcie pierwszego w stolicy supermarketu Intermarché. Zlokalizowany na warszawskim Ursynowie sklep to 230. punkt sprzedaży sieci w Polsce i 7. w województwie mazowieckim.

Eurocash
Grupa Eurocash przejmie 100 proc. udziałów w spółkach kontrolujących Mila S.A. – właściciela sieci 188 supermarketów zlokalizowanych głównie w centralnej Polsce. Mila pozyska w ten sposób silnego strategicznego partnera rozwijającego działalność detaliczną. Wartość transakcji została ustalona na 350 mln zł.
Transakcja zakupu Mila wpisuje się w strategię budowy ogólnopolskiej sieci supermarketów opartej zarówno na współpracy z partnerami prowadzącymi sklepy franczyzowe, jak i na prowadzeniu własnych placówek wspierających rozwój sieci w nowych regionach kraju. Strategicznym celem Grupy Eurocash niezmiennie jest poprawa konkurencyjności polskich niezależnych sklepów detalicznych, które są głównymi klientami Grupy. Sieć Mila obejmuje swoim zasięgiem większość województw, najwięcej sklepów prowadzi w kujawsko-pomorskim, mazowieckim, łódzkim, lubuskim, wielkopolskim, świętokrzyskim oraz śląskim. Łączna sprzedaż zrealizowana przez tę sieć w 2016 r. wyniosła blisko 1,5 mld zł.
Transakcja zakupu Mila, podobnie jak zrealizowane w styczniu 2017 r. przejęcie sieci supermarketów EKO, wpisuje się w strategię budowy ogólnopolskiej sieci supermarketów, opartej zarówno na współpracy z partnerami prowadzącymi sklepy franczyzowe, jak i na prowadzeniu własnych placówek wspierających rozwój sieci w nowych regionach kraju.
Do sfinalizowania transakcji potrzebna jest m.in. zgoda prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

E.Leclerc
E.Leclerc czeka natomiast na decyzję sądu ws. przejęcia sieci Krakowski Kredens.
- Wyraziliśmy nasze zainteresowanie Krakowskim Kredensem, składając ofertę zakupu. Obecnie czekamy na decyzję krakowskiego sądu ws. przejęcia sieci Krakowski Kredens. Liczymy, że zostanie ona podjęta szybko, także ze względu na interesy wierzycieli spółki Alma Market - powiedział prezes E.Leclerc Polska Jean-Philippe Magré.

Jak informowaliśmy, w lipcu br. zarząd Alma Market S.A. w uzupełnieniu wniosku o ogłoszenie upadłości złożył do Sądu Rejonowego dla Krakowa - Śródmieścia wniosek o zatwierdzenie warunków sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa na rzecz IMMOMOK (spółki prowadzącej E.Leclerc Ursynów przy ul. Ciszewskiego) za łączną cenę netto w wysokości 94 mln zł złotych. Prezesem spółki Immomok jest Jean Philipe Magre, który jest prezesem E. Leclerc w Polsce. Spółka Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska S.A. za 2016 rok wygenerowała stratę na poziomie prawie 2,9 mln zł. Krakowski Kredens prowadzi obecnie sprzedaż w 44 lokalizacjach.

9 sierpnia nastąpiło oficjalne otwarcie rozbudowanego supermarketu E.Leclerc w Zamościu. Sklep, który dotychczas mieścił się na powierzchni 1500 mkw., został powiększony do ponad 3000 mkw. Inwestycja, obok rozbudowy, obejmowała również modernizację supermarketu oraz całkowitą zmianę jego wizerunku. Wewnątrz poszerzono alejki, zwiększono także liczbę kas. Niemal wszystkie działy zostały odnowione. Wśród nowości znajdzie się między innymi dział ze zdrową żywnością oraz sekcja z szerokim wyborem alkoholi. Nowe oblicze zyska także dział produktów świeżych, chemii gospodarczej i dział techniczny. O nowe produkty powiększył się także asortyment.

Stokrotka
Sieć rozwijana przez Emperię liczy 400 sklepów. Stokrotka planuje otworzyć do końca bieżącego roku jeszcze co najmniej 40 nowych sklepów w całym kraju, tak aby na koniec roku dysponować portfolio 444 placówek.

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.