IKEA kształtowała gusta kulinarne Polaków? (galeria)

Tylko w ubiegłym roku klienci IKEA Kraków zjedli 2,5 miliona klopsików i ponad 900 tysięcy hot-dogów. Jednak te kultowe dziś dania nie od razu stały się kulinarnymi hitami. Pod koniec lat 90. serca klientów restauracji IKEA Kraków podbijał łosoś i krwisty rostbef. Nie każdy też wie, że w 1998 roku hot-dogi sprzedawane obecnie za złotówkę kosztowały 1,5 zł.
W 1998 roku w Krakowie otwarto pierwszy w południowej Polsce sklep IKEA, a wraz z nim restaurację. Ze względu na ogromną liczbę klientów podczas otwarcia podawano jedynie szwedzkie klopsiki i łososia. Oba dania od razu przypadły do gustu klientom i stały się flagowymi potrawami restauracji.
Dużym powodzeniem cieszył się też krwisty rostbef. Co ciekawe, klienci często twierdzili, ze jest surowy, ponieważ wiedza na temat spożywania czerwonych mięs nie była wtedy jeszcze tak powszechna. W latach 90. w menu restauracji IKEA debiutowała też sałatka z krewetek. Ta z kolei nie cieszyła się zbytnim powodzeniem. Dziś sałatka z krewetek jest najczęściej zamawianą, ale 20 lat temu klienci na witryny z krewetkami patrzyli z niesmakiem. Mocno zaskoczeni byli też darmową kawą, którą serwowano każdego dnia na 30 minut przed otwarciem.
Przeczytaj także:
Pod koniec lat 90. w restauracji IKEA Kraków w rekordowych ilościach zamawiano też szarlotkę z kawą za 3,50 zł, a nowością na rynku była tarta migdałowa, dostarczana bezpośrednio ze Szwecji. Od samego początku na terenie sklepu funkcjonowało też bistro. Przez pierwsze lata funkcjonowania zamówić można było w nim tylko hot-dogi i lody z automatu. Co ciekawe, kultowe już dziś hot-dogi za złotówkę w 1998 roku kosztowały… 1,50 zł.
W 1998 roku restauracja IKEA miała 100 miejsc siedzących, a na jej terenie znajdował się pokój zabaw dla dzieci, który w późniejszych latach został przeniesiony poza część gastronomiczną i nazwany Smalandią. Dziś restauracja oferuje 500 miejsc siedzących oraz dużo bogatsze menu. Klopsiki serwowane są również w wersji wegańskiej i drobiowej. Ofertę uzupełniły dania lokalne i szeroka oferta ryb. Dużo bogatsze jest również menu bistro, w którym dziś oprócz hot-dogów możemy zamówić też klopsiki, zapiekanki, burgery i frytki. 10 lat temu IKEA Kraków uruchomiła też lubianego przez Polaków grilla, który w sezonie cieszy się nie mniejszą popularnością niż restauracja.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
-
PK 2018-04-25 17:49:12
Jak tam u was obroty po wprowadzeniu niedziel wolnych?
-
david 2018-04-25 14:22:21
analizy spod zamkniętej przyłbicy.... akurat Krakowianie troche podróżowali po świecie i mają min. wiedzy kulinarnej... na pewno nie ze stołówki IKEA...i po co takie pleść bzdurki...
- 10:14 KAS i CBŚP zlikwidowały magazyn z podrabianymi towarami o wartości ok. 2,8...
- 10:07 CCC: Jesteśmy teraz nową grupą bazującą na dwóch mocnych silnikach
- 10:04 Wafle Sunny Family z serii Fit Ziemniaczki
- 09:52 Sprzedawcy i producenci mebli mają do spłacenia 100 mln zaległości
- 09:48 Smak Strawbery Margarita w ofercie Desperados
- 09:40 Poczta Polska dostarczy przesyłki z amazon.pl
- 09:38 Jysk stawia na silver influencing w inspirowaniu klientów
- 09:27 UOKiK: Poczta Polska mogła wykorzystywać swoją pozycję rynkową, aby...
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
-
ZPPHiU: Rząd wspiera galerie handlowe kosztem polskich przedsiębiorców
-
W tym roku Sweet Gallery otworzy w Polsce 180 nowych punktów
-
Zakaz handlu przed Sądem Najwyższym w kontekście "przeważającej działalności"...
-
Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 1 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 2 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 3 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 4 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 5 2,5 mld euro sprzedaży Spar Group
- 6 Podatek cukrowy zmienił ceny w sklepach: Podrożała nie tylko cola...
-
Startuje 9. edycja konkursu e-Commerce Polska awards
-
Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości
-
GieldaRolna.pl: docieraj do odbiorców z sektora rolno-spożywczego
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.