Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

IKEA odpowiada na Wednesday pomocną dłonią

Produkcja Netflixa - "Wednesday", pobija rekordy popularności na świecie. Wyreżyserowany przez Tima Burtona, Jamesa Marshalla i Gandje Monteiro serial nawiązuje do powstałego w latach 60  serialu pt. "Rodzina Addamsów". Hit Netflixa opowiada losy córki Gomeza oraz Morticii - tytułowej Wednesday. W odpowiedzi na serialowy hit, IKEA postanowiła przygotować kampanię reklamową.
Reklama

Serial produkcji Netflixa "Wednesday" bije wszelkie rekordy popularności. Podczas pierwszego pełnego tygodnia swojej obecności na serwisie, był oglądany łącznie przez 411,29 mln godzin. Oznacza to, że serial może aspirować do tytułu najpopularniejszego anglojęzycznego serialu na Netflix.

 

IKEA podąża za trendami 

IKEA nie po raz pierwszy korzysta z czyjejś popularności. W swoich reklamach niejednokrotnie odpowiada na bieżące wydarzenia społeczne i kulturowe. Jednym z takich filmowych wydarzeń na których IKEA postanowiła zbudować swoją kampanię marketingową był  wyemitowany w 2015 roku film "Powrót do przyszłości II". Wówczas szwedzka firma meblowa nawiązała do latającej deskorolki Hoverboard. IKEA postanowiła wówczas pokazać jak taką deskę wykonać, publikując odpowiednią instrukcję. 

 

Jedno jest pewne, dział marketingu i reklamy IKEA nie śpi. Udowodnili to innym razem, kiedy w jednym z wywiadów Michele Clapton, główna kostiumografka „Gry o tron”, powiedziała, że niektóre kostiumy zostały uszyte z dywanów IKEA. Odpowiedź w intrenecie pojawiła się bardzo szybko. Norweski odział szwedzkiej firmy opublikował instrukcję w jaki sposób wykonać pelerynę z ich dywanów, aby była niczym z "Gry o tron". 

Kampania reklamowa IKEA - Gra o tron
Kampania reklamowa IKEA - Gra o tron

Wiemy też, że IKEA inspiruje się nie tylko kinowymi hitami, ale również sprawami społecznymi i politycznymi. W jednej ze swoich kampanii internetowych, firma odpowiedziała na zakończenie urzędowania Angeli Merkel, która przez 16 lat zasiadała na fotelu kanclerza Niemiec. Tamtejszy oddział IKEA postanowił zareklamować nowy fotel dla niemieckiej polityk. Jak podkreślała wówczas firma, jest to również hołd dla ustępującej ze stanowiska Angeli Merkel, która 14 razy była uznawana przez magazyn "Forbes" najpotężniejszą kobietą świata. W swoim pożegnalnym wywiadzie niemiecka kanclerz powiedziała, że ustępuje samodzielnie ze stanowiska i chce spędzić spokojną emeryturę w swojej ojczyźnie. Stąd pomysł IKEA na fotel dla Angeli Merkel. 

Kampania reklamowa IKEA - Angela Merkel
Kampania reklamowa IKEA - Angela Merkel

Reklama z Wednesday w roli głównej

Kilka dni temu IKEA puściła kampanię reklamową do swoich oficjalnych kanałów na social mediach, w których nawiązali bezpośrednio do serialu Nelfixa "Wednesday". Kampania reklamuje rączkę, która przez cały sezon była drugoplanową bohaterką serialu. W opublikowanym poście widzimy dziewczynkę z dwoma warkoczykami na głowie, która na ramieniu ma drewnianą rękę, która należy do asortymentu sklepu IKEA. Podpis umieszony pod postem brzmi: "Na środę i na każdy inny dzień".

Kampania reklamowa Ikea - Wednesday
Kampania reklamowa Ikea - Wednesday

 

 

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum