Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

IKEA zapowiada podwyżki cen. 40 proc. w górę?

IKEA podwyższy w 2022 roku ceny średnio o 9 procent na całym świecie - informuje portal telewizji CNN. W Polsce wzrost może sięgnąć nawet 40 procent - podaje tvn24.pl.
Reklama

IKEA poinformowała, że przez zakłócenia w łańcuchach dostaw i wzrost kosztów surowców ceny w jej sklepach na całym świecie wzrosną średnio o 9 proc.

Polscy klienci już zauważyli, że w przypadku niektórych produktów wzrost cen sięga kilkudziesięciu procent. Redakcja dlahandlu.pl poprosiła firmę o komentarz.

IKEA - ceny wzrosną globalnie o 9 proc.

- Podczas całego okresu pandemii, pomimo wzrostu kosztów, Grupa Ingka, właściciel sklepów IKEA, utrzymywała ceny dla klientów na niskim i stabilnym poziomie. Ponadto, w poprzednim roku finansowym (2021), aby jeszcze bardziej zmniejszyć presję cenową w sklepach, Grupa Inter IKEA, franczyzodawca IKEA, wzięła na siebie dodatkowe koszty w wysokości 250 milionów euro związane z utrzymaniem łańcucha dostaw. Podobnie jak w przypadku wielu innych branż, jako IKEA wciąż borykamy się ze znacznymi ograniczeniami w transporcie międzynarodowym i dostępie do surowców, co skutkuje wzrostem kosztów, a prognozy dotyczące nadchodzących miesięcy nie przewidują zatrzymania się tego procesu. Obecnie, po raz pierwszy od czasu, gdy wyższe koszty zaczęły wpływać na światową gospodarkę, musimy zwiększyć ceny dla części naszego asortymentu. Podwyżka cen dla Grupy Ingka w ujęciu globalnym wyniesie średnio ok. 9%. Różnice na poszczególnych rynkach będą wynikać z lokalnej presji inflacyjnej oraz z dostępu do surowców i łańcucha dostaw. Podobny poziom wzrostu cen, liczony jako średnia uwzględniająca nasz cały asortyment, powinien być obserwowany w Polsce. Podejmujemy ten trudny krok już teraz, aby mieć pewność, że będziemy w stanie realizować nasz cel, jakim jest tworzenie lepszego życia codziennego dla wielu ludzi oraz aby chronić naszą konkurencyjność i odporność. Przystępność cenowa nieustannie pozostaje jednym z zasadniczych priorytetów naszej działalności - informuje nas Anita Ryng, dyrektorka ds. komunikacji IKEA Retail w Polsce.

IKEA - więcej produktów w niskich cenach

- Grupa Ingka zawsze ustalała swoją marżę na najniższym możliwym poziomie, aby utrzymać niskie ceny. Inwestujemy znaczną część naszego dochodu z powrotem w naszych pracowników i w działalność firmy, by zachować atrakcyjność cenową, zwłaszcza w przypadku asortymentu w najniższym przedziale cenowym, po to, aby jak największa liczba osób mogła sobie pozwolić na zakupy w IKEA. Bardziej niż kiedykolwiek wcześniej jesteśmy zaangażowani w poszerzanie oferty produktów o niskich i bardzo niskich cenach. Naszą ambicją jest to, by ponad połowa naszego asortymentu należała do niskiej kategorii cenowej - podaje sieć.

IKEA - kłopoty z dostępnością towaru

- W ostatnim roku pandemii doszło poważnych problemów przepustowości globalnego transportu morskiego, co okazało się wyzwaniem dla wszystkich przedsiębiorstw zależnych od frachtu oceanicznego surowców i produktów. Ciągłe zakłócenia, zatory w portach i historycznie wysoki popyt spowodowały ograniczenia w naszej działalności. Utrzymujące się problemy z transportem międzynarodowym wpływają na dostępność i dostawy. Robimy wszystko, by jak najwięcej naszych produktów było dostępnych jak najszybciej. Zachęcamy naszych klientów, aby przed wizytą w sklepie sprawdzili na stronie internetowej lub w aplikacji IKEA dostępność produktów, które ich interesują - podkreśla Anita Ryng.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.