Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Ćwierć miliarda złotych - tyle Dino płaci podatku od sprzedaży detalicznej

Łączna wartość podatku od sprzedaży detalicznej zapłaconego w 2022 r. przez Dino wyniosła 258,4 mln zł w porównaniu ze 170,2 mln zł w 2021 r. Wzrost podatku wynika ze wzrostu skali działalności Grupy.
Reklama

W 2021 r. w Polsce zaczął funkcjonować tzw. podatek od sprzedaży detalicznej (wprowadzony ustawą z 6 lipca 2016 r. o podatku od sprzedaży detalicznej), co spowodowało znaczący wzrost kosztów podatkowych Dino Polska.

 

 

Przypomnijmy, podatek od sprzedaży detalicznej to jeden z pierwszych pomysłów obecnej ekipy rządzącej. Miał on wejść w życie już od września 2016 roku, jednak na przeszkodzie stanęła decyzja Komisji Europejskiej, która wszczęła postępowanie o naruszenie prawa unijnego przez Polskę.

Dino "przeskakuje" próg podatkowy

 

Na podstawie przepisów tej ustawy Dino podlega obowiązkowi zapłaty
podatku od sprzedaży detalicznej od miesięcznych przychodów powyżej 17 mln zł w wysokości: 0,8% od comiesięcznego przychodu między 17 mln zł a 170 mln zł oraz 1,4% od miesięcznego przychodu powyżej 170 mln zł.

Łączna wartość podatku od sprzedaży detalicznej zapłaconego w 2022 r. przez spółkę wyniosła 258,4 mln zł w porównaniu ze 170,2 mln zł w 2021 r. 

Dino otworzyło w 2022 r. 344 sklepów

Spółka Dino Polska otworzyła w 2022 r. 344 nowe sklepy, wobec 343 marketów w 2021 r. Na koniec roku sieć liczyła 2156 sklepów. Powierzchnia sprzedaży sklepów Dino wyniosła 847,8 tys. mkw. wobec 710,4 tys. mkw. rok temu. 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum