Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Ile kosztują torby foliowe w wybranych sieciach handlowych

Od 1 stycznia br. obowiązuje w Polsce opłata recyklingowa, która ma na celu ograniczyć liczbę foliowych torebek wykorzystywanych przez klientów sklepów i zachęcić ich do inwestycji w torby wielokrotnego użytku. Opłata wynosi 20 groszy za sztukę plus 5 groszy podatku VAT. Opłatą objęte są wszystkie torebki foliowe o grubości od 15 do 50 mikrometrów. Redakcja portalspozywczy.pl sprawdziła, jak wyglądają obecnie opłaty za jednorazowe torebki foliowe oraz torby wielokrotnego użytku w wybranych sieciach handlowych.

 
Reklama

Auchan
Auchan od 2 stycznia nie oferuje klientom jednorazowych toreb foliowych. Do tej pory były one darmowe, ale wraz z wejściem ustawy sieć całkowicie z nich zrezygnowała. W zamian za to klienci mają wybór pomiędzy reklamówkami wielokrotnego użytku (grubszymi), z których najtańsza kosztuje 0,25 gr. Oferujemy więc torby wielokrotnego użytku od 0,25 gr poprzez 0,35 gr. Można również nabyć torby wielokrotnego użytku po 1,75 zł i 1,95 zł - cena zależy od pojemności.

Biedronka
Biedronka oferuje następujące rodzaje torebek foliowych: nowe, mocniejsze i grubsze (powyżej 50 mikrometrów), a dodatkowo promujące ochronę środowiska, w cenie 25 gr/szt., większe reklamówki w cenie 44 gr/szt., których szata graficzna została odświeżona i zbudowana na bazie grafik Pawła Jońcy, największe i najbardziej wytrzymałe torby z polipropylenu po 2,99 zł/szt., bezpłatne cienkie torebki foliowe (o grubości do 15 mikrometrów) na produkty sprzedawane luzem, np. owoce i warzywa, tzw. „zrywki”. 

Czytaj także: Biedronka znalazła sposób, aby nie płacić opłaty recyklingowej i na tym zarobić

Carrefour
- Zgodnie z komunikatem Ministerstwa Finansów z dnia 22.12.2017, od 01.01.2018 r. w sklepach sieci Carrefour Polska wprowadzona została opłata recyklingowa w wysokości 0,20 zł netto +VAT na wszystkie torby kasowe sprzedawane w naszych sklepach. W praktyce oznacza to, że cena sprzedaży na wszystkich torbach kasowych wzrosła o 0,25 zł brutto. W sklepach Carrefour Polska klienci mają do dyspozycji podstawowe torby kasowe, do produkcji których wykorzystana jest trzcina cukrowa oraz grubsze, wzmocnione torby wykonane z folii LDPE - informuje Biuro Prasowe Carrefour Polska. 

Grupa Chorten
- Jako Grupa Chorten zrzeszająca 1200 sklepów na terenie Polski, nie narzucaliśmy naszym placówkom partnerskim konkretnej stawki, ponieważ nie jesteśmy jednolitą siecią handlową czy twardą franczyzą. Oczywiście, tak jak w przypadku całego sektora handlowego - cena reklamówek została podniesiona o opłatę recyklingową – 20 gr, zgodnie z nowym prawem, ale w związku z tym, że właściciele sklepów Chorten zaopatrują się samodzielnie u różnych dystrybutorów reklamówek, w ich punktach nie ma jednolitej ceny na te opakowania. 

Kaufland
Biuro Prasowe sieci handlowej Kaufland informuje, że cena najtańszej torebki od 1 stycznia br. to 0,33 gr. W ubiegłym roku było to 0,08 gr. Ceny pozostałych toreb pozostały na tym samym poziomie tj.  papierowa – 0,99 zł, ldpe z uchem – 0,44 zł, termiczna – 2,99 zł, PP – 4,99 zł.

Lidl
- W chwili obecnej nasi klienci mają możliwość wyboru pomiędzy różnymi rodzajami toreb na zakupy, w tym m.in. wielokrotnego użytku (4,99 zł/ 1 szt.), termicznej (2,99 zł/ 1 szt.) i foliowej z uchwytem (0,44 zł/ 1 szt.).  Oferujemy także papierowe torby z certyfikatem FSC (0,69 zł/ 1 szt.) - informuje Lidl Polska.

Od stycznia 2018 zmieniły się ceny 2 rodzajów toreb na zakupy: reklamówka eko – dotychczasowa cena została powiększona o opłatę recyklingową +VAT i wynosi 0,33 zł, reklamówka standard – jak powyżej, dotychczasowa cena została powiększona o opłatę recyklingową +VAT i wynosi 0,44 zł.

(Do tej pory 0,08 zł/ 1 szt. i 0,19 zł/ 1 szt.).

Livio
- Franczyzobiorcy we własnym zakresie ustalają politykę odsprzedaży konsumentom kupowanych w sieci reklamówek. Część z nich podniosła ceny o należną opłatę 20 gr + 5 gr podatku VAT. Inni pozostawili ceny bez zmian  z racji takiej że w 2018 r. przechodzimy na reklamówki o grubości pow. 0,50 qm, od których nie będzie pobierany podatek - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marian Zych, dyrektor generalny spółki LD Holding. 

- W 2018 r. rozszerzyliśmy ofertę o torby wielokrotnego użytku wykonane z materiałów tekstylnych w cenie do 3 zł. 

Organic Farma Zdrowia
Zgodnie z przepisami, które obowiązują od tego roku, sieć podniosła ceny toreb plastikowych:

mniejsze wcześniej kosztowały 0,20 zł, teraz 0,45 zł
większe wcześniej kosztowały 0,30 zł, teraz 0,55 zł.
- Mamy torby papierowe i bawełniane z uchem - tych cen nie zmienialiśmy - kosztowały i nadal kosztują: 1,50 zł - za papierową i 5,10 zł za bawełnianą z uchem.

Piotr i Paweł
Jedyna zmiana to wycofanie bezpłatnych reklamówek i wprowadzenie ich grubszych zamienników, w cenie 0,29 zł za sztukę. 

POLOmarket
- Cena jednorazówki (typ t-shirt) w grudniu 2017 wzrosła z 0,19 zł do 0,25 zł, a od stycznia 2018 r. taka torba kosztuje 0,39 zł. Cena plastikowej torby wielokrotnego użytku (typ ucho) wzrosła z 0,55 zł do 0,69 zł. W ofercie POLOmarekt ma też torby termoizolacyjne w cenie 3,40 zł i torby polipropylenowe w cenie 3,99 zł.

Tesco
Przed wprowadzeniem zmian, cena torby wynosiła 10 groszy. Nowa opłata to 20 groszy, co po uwzględnieniu podatku VAT i kosztów produkcji torby daje koszt 35 groszy. Ceny dostępnych w naszej ofercie grubszych toreb oraz tych wykonanych z innych materiałów nie zmieniają się. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum