Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Realna inflacja w Polsce? Cena chleba wzrosła o 67 proc.

Chleb to podstawowy produkt spożywczy. Jego cena wiele nam mówi o rzeczywistym poziomie inflacji. Ile obecnie kosztuje najtańszy chleb w popularnych sieciach sklepów? Aż 6,92 zł za kg. Rok temu było to 4,13 zł.
Reklama

Według GUSu ceny towarów i usług konsumpcyjnych w sierpniu 2022 r. w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku wzrosły o 16,1% (przy wzroście cen towarów – o 17,5% i usług – o 11,8%). Najbardziej podrożały rok do roku: cukier 109 % (41 % w miesiąc), tłuszcze roślinne 49 %, mąka 45 %, nośniki energii 40 %, oleje i tłuszcze 40 %, masło 33 % , mięso drobiowe 33 %, pieczywo 30 %, mleko 28 %, sery 24 %, ryż 23 %.

Ile realnie wynosi inflacja w Polsce? Spójrzmy na cen cenę chleba

Dane GUSu mówią zatem o wzroście cen pieczyw rdr o 30 proc. Z naszego Koszyka Cen wynika, że w rok cena chleba wzrosłą z 4,13 zł do 6,92 zł czyli aż o 2,79 zł. 
Jak kształtowała się w Polsce średnia cena 1 kg chleba we wrześniu na przestrzeni lat? Wzrosty cen w ciągu ostatnich 2 lat są bardzo duże.
Oto szczegóły: 2022 r. 6,92 zł; 2021 r. 4,13 zł; 2020 r. 3,99 zł; 2019 r. 4,30 zł, 2018 r. 3,42 zł; 2017 r. 3,09 zł.

 

 

Henryk Kowalczyk kupował chleb po 3 zł. Teraz zapłaci prawie dwa razy więcej

W listopadzie 2021 r. wicepremier Henryk Kowalczyk w internetowej części programu „Gość Radia ZET” mówił: "Cena chleba? - Ja kupuję chleb za poniżej 3 złote. Ale może kupuję w dobrej piekarni, która nie zdziera z klientów".

Te czasy już dawno minęły i mówimy o najtańszym pieczywie sprzedawanym w sklepach sieciowych (dyskonty, supermarkety, hipermarkety, sklepu osiedlowe).

Ceny chleba w Polsce

Średnie ceny 1 kg chleba w najpopularniejszych sklepach na przestrzeni lat.

Kliknij tutaj i zobacz szczegóły.

Jak badamy ceny chleba?

Średnie ceny pieczywa badamy w najpopularniejszych sieciach sklepów jak: Lidl, Biedronka, Netto, Aldi, Kaufland, Auchan, Carrefour, E.Leclerc, Tesco, Polomarket, Stokrotka, Dino, Intermarche, Żabka, Lewiatan, Carrefour Express oraz w wybranych sklepach internetowych (e-sklepy sieci Auchan, Carrefour, Intermarche, E.Leclerc, Stokrotka, SPAR, Frisco).

 "Koszyk cenowy" to projekt, który służy monitorowaniu cen kilkudziesięciu produktów FMCG w największych polskich miastach w kilku kategoriach sklepów (delikatesy, dyskonty, supermarkety, hipermarkety, sklepy osiedlowe - w sumie ponad 20 różnych sieci handlowych).

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum