Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Impel: Konieczność  dezynfekcji wkrótce będzie dotyczyła każdego obiektu

Firma Impel, oferująca szeroki zakres usług dla biznesu, w ostatnich tygodniach odnotowuje wzrost zapotrzebowania na usługę dezynfekcji. - Skala pandemii powoduje, że potrzeba dezynfekcji  dotyczy dziś lub będzie dotyczyła w najbliższym czasie każdego obiektu  – mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Grzegorz Smereka, Wiceprezes Impel System Sp. z o.o.  Jak informuje, w tej chwili do firmy najczęściej zgłaszają się centra handlowe i markety, sieci bankowe, handlowe, zarządcy nieruchomości i wszelkie podmioty świadczące usługi transportowe i spedycyjne.
Reklama

Grupa Impel oferuje cały wachlarz rozwiązań outsourcingowych dla firm. Wśród nich znajduje się usługa dezynfekcji. Jak informuje Grzegorz Smereka, ostatnie tygodnie rzeczywiście przyniosły znaczny wzrost zapotrzebowania na realizację tej usługi.

- I jest to wzrost wielowymiarowy. Będąc liderem w zakresie usług porządkowo-czystościowych świadczonych dla szpitali, mierzymy się ze zwiększonym zapotrzebowaniem na środki dezynfekcyjne w czasie trwania szeroko pojętego sezonu grypowego. Dodatkowo pandemia Covid-19 powoduje znaczny wzrost zużycia tych środków. Jest to związane zarówno z rosnącą liczbą zachorowań, jak
i dużo większą świadomością społeczeństwa oraz wagą, jaką w ostatnich dniach przywiązujemy do utrzymania higieny – tłumaczy Wiceprezes Impel System Sp. z o.o.

- Między innymi z tego powodu jesteśmy świadkami zwiększonego zapotrzebowania na dezynfekcję w biurowcach, centrach handlowych, miejscach użyteczności publicznej i wszystkich obiektach, w których przebywają większe grupy ludzi. Rośnie też potrzeba szybkiej i sprawnej realizacji dezynfekcji pojedynczych pomieszczeń lub całych budynków, w tym magazynów i hal produkcyjnych. Dla naszych klientów ważne jest, aby zlecona usługa była wykonana w ciągu kilku godzin, w dowolnym miejscu w kraju - dodaje.

W przypadku sklepów i galerii handlowych, szczególnie łatwo jest wykonać tę usługę teraz, gdy ich działalność jest ograniczona a pomieszczenia są nadal dostępne.

- Zakres usług dezynfekcyjnych jest bardzo szeroki. Realizujemy m.in. dezynfekcję powierzchni dotykowych, takich jak kasy samoobsługowe, blaty, lady i stoły, klamki, włączniki światła, poręcze
i inne przedmioty (np. telefony, klawiatury, terminale płatnicze). Mamy specjalne grupy dedykowane do dezynfekcji koszyków i wózków sklepowych. Tu potrzeby naszych klientów są szczególnie widoczne, ze względu na wzmożony ruch klientów w sklepach, dyskontach spożywczych i marketach budowlanych – mówi Grzegorz Smereka.

Wózki sklepowe to jeden z najbardziej zapalnych punktów w bieżącej obsłudze sprzedaży. Ze względu na duże zanieczyszczenie wirusami, grzybami i bakteriami, jeszcze przed wybuchem epidemii zwracano uwagę na konieczność ich częstej dezynfekcji. – Wózki sklepowe powinny być dezynfekowane cyklicznie z wykorzystaniem profesjonalnej chemii dedykowanej do tego typu usługi. Nasi klienci do tej pory często we własnym zakresie zajmowali się ich myciem, poprzez przecieranie wodą z detergentem. W sytuacji, w której znaleźliśmy się bardzo ważne jest jednak umiejętne stosowanie profesjonalnych środków skutecznych na wirusy.  Dzięki temu koszyki są wolne od zabrudzeń, bakterii, wirusów i grzybów – mówi Grzegorz Smereka.

Wiceprezes Impel System Sp. z o.o. zwraca uwagę, że odpowiedni dobór środka jest uzależniony od tego, w jakim czasie po zdezynfekowaniu koszyk lub wózek może być ponownie użyty przez klienta. W przypadku tego typu dezynfekcji bardzo ważne jest też stosowanie takich środków, po których użyciu możemy bezpiecznie przewozić w wózkach żywność.

Dezynfekcji potrzebują także zakłady produkujące żywność. - Dezynfekcja jest jedną z najczęściej wykonywanych usług w zakładach produkujących żywność, m.in. ze względu na stosowane normy jakości HACCP. Bezpieczeństwo produkowanej żywności oraz zadowolenie i zdrowie konsumentów to ogromna odpowiedzialność. To dlatego procesy higienizacji w zakładach przemysłu spożywczego wymaga wysokiej specjalizacji i ciągłości realizacji, w tym stałego monitorowania. Jedynie mała część procesu ma charakter doraźny, np. usuwanie zabrudzeń i dezynfekcja powierzchni zabrudzonych podczas przyjmowania dostawy. Większość prac wykonywana jest codziennie, a nawet kilkukrotnie w ciągu doby, np. mycie i dezynfekcja powierzchni produkcyjnych, urządzeń, zlewów czy pojemników na odpady lub okresowo, np. co tydzień mycie i dezynfekcja ścian i sufitów, dezynfekcja urządzeń chłodniczych, kratek ściekowych itp. – wymienia Grzegorz Smereka.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum