Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Inflacja zajrzy do tornistrów? Ile wydamy na wyprawkę

Jak w tym roku będzie wyglądał szkolny budżet? Gdzie zrobimy konieczne zakupy? I w końcu – jak na zawartość tornistrów naszych dzieci wpłyną rosnące ceny? Te  kwestie analizuje najnowszy PAYBACK Opinion Poll.
Reklama

Szkolne zakupy – czas start

Zdaniem większości ankietowanych badania PAYBACK Opinion Poll sierpień jest najlepszym momentem na zrobienie zakupów do szkoły – wtedy wyprawkę kompletuje aż 71% respondentów. Z kolei 13% odkłada ten moment na wrzesień, a co dziesiąty badany niezbędne zakupy robi już w lipcu.

Wyprawka z hipermarketu lub dyskontu

A gdzie najchętniej udajemy się na zakupy? Tutaj odpowiedzi różnią się w zależności od kategorii artykułów, jak chcemy kupić. I tak, jeśli chodzi o szkolne przybory, zdecydowana większość, bo 63% ankietowanych, wybiera super- i hipermarkety lub dyskonty. W dedykowanych sklepach z artykułami szkolnymi i biurowymi zakupy robi około 19% z nas, a 15% – w sklepach online. Ponad połowa badanych skłania się ku zrównoważonym zakupom, decydując się tylko na niezbędne nowe rzeczy, wykorzystując jak najwięcej artykułów z poprzedniego roku lub po starszym rodzeństwie.

Szkolny koszyk w cieniu inflacji

A jak wygląda nasz szkolny budżet? Jak wynika z badania PAYBACK, najwięcej, bo 37% badanych wyda na wyprawkę szkolną od 301 do 500 zł, a niewiele mniej – 31% przeznaczy na ten cel pomiędzy 101 a 300 zł.

Zakupy artykułów szkolnych sfinansujemy przede wszystkim z bieżących dochodów i oszczędności lub ze środków z programu „Dobry Start” 300+, na co wskazało odpowiednio 42% i 33% respondentów. Z kolei 18% ankietowanych wykorzysta w tym celu środki z programu 500+.

– Niestety, w tym roku plany zakupowe wielu rodziców może pokrzyżować inflacja. Aż 92% respondentów naszego badania przyznało, że odczuwa rosnące ceny artykułów szkolnych. Z tego powodu 43% ankietowanych spodziewa się, że wyda na szkolne zakupy więcej, a 38% badanych prawdopodobnie ograniczy plany zakupowe i przeznaczy na ten cel mniej ze względu na inne wydatki w domowym budżecie – komentuje Katarzyna Grzywaczewska, dyrektor marketingu w PAYBACK Polska.

Nadchodzący rok szkolny to jednak nie tylko konieczność kupienia książek, nowego piórnika, plecaka czy zeszytów. Zdecydowana większość badanych (82%) planuje uzupełnienie garderoby swoich pociech o nowe ubrania. Z kolei co czwarty respondent zamierza kupić sprzęt elektroniczny. Wśród tej grupy najwięcej, bo 30% ankietowanych, zakupi nowy laptop, 26% – smartfon, a 19% badanych – tablet. Warto również podkreślić, że 41% ankietowanych już teraz planuje inwestycję w korepetycje swoich dzieci.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum