Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

InPost sponsorem piłkarskiej reprezentacji Polski. Ile to kosztuje?

InPost został sponsorem strategicznym kadry piłkarzy. PZPN i InPost podpisały umowę do 31 lipca 2024 roku z możliwością przedłużenia na kolejne dwa lata. To największy kontrakt reprezentacji z prywatną firmą - wskazano, ale nie podano konkretnych kwot. Gdy Biedronka podpisywała podobny kontrakt mówiło się o 2 mln zł rocznie. Teraz nieoficjalnie pada kwota ok. 8 mln zł rocznie. Na więcej opiewa jedynie kontrakt sponsora państwowego - spółki Lotos.
Reklama

Na wspólnej konferencji na PGE Narodowym pojawili się: prezes PZPN Cezary Kulesza, sekretarz generalny Łukasz Wachowski oraz Grzegorz Stańczuk, dyrektor departamentu marketingu i sponsoringu PZPN. InPost reprezentował założyciel i prezes Rafał Brzoska i Izabela Karolczyk-Szafrańska, dyrektor marketingu InPost.

- Fakt, że w 2022 roku mundial będzie rozgrywany w miesiącach zimowych daje dodatkowe możliwości marketingowe InPostowi - powiedział Cezary Kulesza, prezes PZPN.  Stanie się sponsorem reprezentacji, ma pozwolić InPostowi na zwiększenie zaangażowania kibiców w wielu nowych kanałach i zaprezentować nowatorskie rozwiązania InPost. Z efektów współpracy będą korzystały wszystkie marki firmy w tym Paczkomaty i Fresh.

InPost wesprze reprezentację Polski, fot. mat. pras.
InPost wesprze reprezentację Polski, fot. mat. pras.

InPost ma prawo do wykorzystania w działalności marketingowej oficjalnego logotypu reprezentacji Polski. Umowa gwarantuje również ekspozycję na strojach treningowych reprezentacji oraz nośnikach reklamowych podczas meczów reprezentacji, rozgrywanych w Polsce, a także w materiałach marketingowych PZPN, oraz ściankach sponsorskich w czasie konferencji prasowych, na stronie internetowej PZPN i stronie "Łączy nas piłka" oraz biletach i programach meczowych. InPost zyska także dostęp do kanałów social media należących do PZPN.  

InPost partnerem PZPN, fot. mat. pras.
InPost partnerem PZPN, fot. mat. pras.

Już podczas najbliższego spotkania 1 czerwca z reprezentacja Walii logo InPostu pojawi się na bandach reklamowych, ściankach konferencyjnych, ekranach, autobusie reprezentacji, zaproszeniach, biletach, plakatach, a także na doskonale widocznych w telewizji dywanach 3D obok bramek. Będzie znajdowało się ono również na strojach treningowych reprezentacji Polski. 

Kto sponsoruje piłkarzy?

Od 2014 roku głównym sponsorem reprezentacji piłkarskiej jest Grupa Lotos i nadal nim pozostanie. 

Status oficjalnych sponsorów mają: STS, Biedronka, Oshee, Leroy Merlin i T-Mobile Polska. Partnerami kadry są natomiast: Alior Bank, rent99, Fakro i Ustronianka.

Najbliższy mecz reprezentacji odbędzie się 1 czerwca. W Lidze Narodów UEFA Polska zmierzy się z Walią.

InPost - historia spółki

InPost to wiodąca platforma dostaw dla e-commerce w Europie. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę, InPost posiada sieć ponad 20 tys. Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce w Polsce, współpracując z ponad 40 tys. e-sprzedawców.

W styczniu 2021 InPost zadebiutował na giełdzie EURONEXT Amsterdam.

W lipcu 2021 roku InPost sfinalizował przejęcie Mondial Relay, wiodącej francuskiej firmy dostarczającej przesyłki w formacie ‘poza domem’ we Francji, krajach Beneluksu i na Półwyspie Iberyjskim. Tym samym InPost stał się największą w Europie platformą dostaw dla e-commerce. InPost i Mondial Relay dostarczyły łącznie w 2021 roku ponad 517 mln przesyłek.

W 2021 roku InPost odnotował wzrost przychodów o 82%, do poziomu 4,6 mld zł. Za 46 proc. przychodów w Polsce odpowiada jeden klient - marketplace. Zysk netto grupy w ubiegłym roku wzrósł do 491,3 mln zł z 351,5 mln zł rok wcześniej. W IV kwartale ubiegłego roku zysk zwiększył się do 174,2 mln zł z 144 mln zł przed rokiem. Nakłady inwestycyjne Grupy wzrosły o 74% rdr., do 935,6 mln zł.

Rafał Brzoska, prezes InPostu, fot. mat. pras.
Rafał Brzoska, prezes InPostu, fot. mat. pras.

W 2021 roku zasilił polski budżet kwotą ponad 510 mln zł z tytułu podatków. W ciągu 4 ostatnich lat Grupa InPost odprowadziła łącznie ponad 983 mln zł podatków.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum