Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

InPost Izi zadebiutuje na rynku w 2023 roku

InPost w I kw. 2023 zamierza wejść na rynek z usługą finansową InPost Izi, dotyczącą płatności bezgotówkowych. Nie podano jednak konkretów.
Reklama

Nowa usługa InPost Izi

Firma rozwija też usługę InPost Fresh, poszerzając dostępność proponowanych kategorii dla zamówień ogólnopolskich. Jednak jak zaznaczył prezes Brzoska usługa ta cały czas jest w fazie pilotażu. Kolejny pilotaż, czyli rozbudowa maszyn paczkowych w Żabkach został zakończony, gdyż obie zaangażowane strony uznały, że nie przynosi on takich korzyści, jakie zakładano startując z tym projektem.

 

 

Jak zauważył prezes Brzoska przewidywanie wyników e-commerce dla IV kw. jest szalenie trudne, bo z jednej strony widać, że klienci zaczynają robić mniejsze i tańsze zakupy lub zmieniają dotychczasowy sklep na tańszy e-sklepach, ale z punktu widzenia InPostu paczka jest paczką. Trudno dokładnie przewidzieć jak dołujące nastroje konsumenckie przełożą się na zakupy. Black Friday raczej nie będzie imponujący, ale już zakupy świąteczne mogą wystrzelić w myśl zasady "zastaw się, a postaw się". To jednak cały czas jest wróżenie ze szklanej kuli. 

 

 

Oszczędności w logistyce

Firma wskazuje, że jako jedna z niewielu wprowadziła podwyżki (na pozimie 12 proc. ) mniejsze niż poziom inflacji i wzrost płac w sektorze transportowym (18 proc.) Także rozważając kolejne podwyżki InPost deklaruje, że zrobi wszystko, aby były one jak najniższe i miały najmniejszy wpływ na marżowość e-sklepów. Z drugiej strony prezes InPost wskazuje, że cały rynek logistyczny szukając oszczędności zmierza w kierunku, który InPost obrał w 2010 roku i rezygnuje z dostaw do domów na rzecz dostaw do punktów odbioru. Z tego względu Amazon na rynku brytyjskim oferuje vouchery na zakupy za zmianę formy dostawy, z domowej na taką, która wykorzystuje automaty paczkomatowe.

W trzecim kwartale InPost w Polsce zwiększył liczbę klientów o 13% r/r do 16,3 mln. Wolumen przesyłek wyniósł 124,1 mln, co oznacza wzrost w porównaniu do II kw., kiedy obsłużono ich 122,8 mln. Liczba urządzeń Paczkomat® w Polsce wzrosła od początku roku o 17% do 19 254. Tym samym 59% Polaków ma swój Paczkomat InPost w odległości 7 minut spacerem (55% na koniec III kwartału 2021). 

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (10)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum