InPost o współpracy z Żabką, rozwoju InPost Fresh i zakusach akwizycyjnych

Między Żabką a InPostem dostrzegamy oczywiste synergie przy rozwoju maszyn paczkowych wewnątrz placówek convenience, ale jako prezes InPostu nie mam planów sprzedaży akcji spółki, a firma nie prowadzi negocjacji na temat przejęcia spółki - poinformował Rafał Brzoska podczas konferencji, pytany przez dziennikarzy o doniesienia o zainteresowanie przejęciem InPostu wśród funduszy private equity.
- Jako zarząd nie prowadzimy żadnych rozmów z żadnym partnerem dotyczących potencjalnej transakcji +public to private+. Jako prezes i akcjonariusz mogę powiedzieć, że nic się nie zmienia w naszej perspektywie i strategii. Jesteśmy zdeterminowani bardzo szybko rozwijać się - powiedział prezes.
- Za Advent nie jestem w stanie odpowiadać. Ja się nigdzie nie wybieram i nie rozpatruję sprzedaży akcji InPostu. W ciągu ostatnich miesięcy intensywnie dokupowałem akcje InPostu na różnych poziomach cenowych. To świadczy samo za siebie - dodał.
Bloomberg podał w sobotę, powołując się na nieoficjalne źródła, że rośnie zainteresowanie przejęciem InPostu wśród funduszy private equity, po tym jak kurs akcji spółki mocno spadł. Wśród zainteresowanych akwizycją agencja wymieniła CVC Capital Partners i Hellman & Friedman.
Prezes InPostu powiedział także, że rok 2022 będzie momentem czynienia kolejnych kroków w rozwoju usługi InPost Fresh. Po wynikach pilotażu, który jest prowadzony jedynie w Warszawie i póki co tylko z jednym partnerem (Makro), firma oceni w jaki sposób projekt będzie rozwijany na kolejne miasta i czy ewentualnie będzie poszerzany o kolejnych partnerów.
Advent International Corporation ma 46 proc. akcji InPostu.