PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Inspekcja kwestionowała jakość wielu marek własnych

Autor: Polityka 20 października 2010 08:35

Od kilku lat Inspekcja Handlowa (IH) kontroluje jakość tańszych produktów oferowanych pod marką sieci handlowych lub wyprodukowanych dla tych sieci. Z ubiegłorocznego raportu IH wynika, że - rażąco wysoką wadliwość posiadało masło - ponad 46 proc.". W niektórych przypadkach w maśle w ogóle nie było masła, lecz tłuszcz roślinny i woda - pisze "Polityka".

Kwestionowano też jakość serów dojrzewających (26 proc.). Dalej: ryby mrożone, glazurowane (ponad 21 proc.), zawierające zbyt dużo zamrożonej wody sprzedawanej jako filety rybne. W skrajnych przypadkach było ponad 40 proc. lodu. W miodzie lipowym - zdarzało się - nie było pyłków lipy lub było za dużo sacharozy. W ekstrakcie kawy naturalnej znajdowano składniki inne niż kawa (80 proc. zbożówki i 20 proc. naturalnej).
Z informacji "Polityki" wynika, że częściej niż w toku poprzedniej kontroli kwestionowano jakość towarów żywnościowych w sieci Carrefour, Kaufland i Lidl, poprawiła się w Auchan, Realu, Biedronce i Tesco.

).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7668

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.