Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Intenson wprowadza produkty konopne do supermarketów i ogłasza start emisji crowdinvestingowej

Produkty spożywcze, suplementy diety i kosmetyki na bazie konopi na półkach supermarketów i spożywczych sieciówek. Intenson Europe wprowadza markę Cannabis Nature. Jej rozwój wsparli giełdowi inwestorzy.
Reklama
  • Intenson Europe - lider rynku superfoods i suplementów diety wprowadza na rynek serię produktów na bazie CBD. Olejki, kosmetyki, artykuły spożywcze i suplementy diety Cannabis Nature szeroko dostępne będą w Polsce oraz na rynkach Europy Zachodniej.
  • Za rozwój marki odpowiada nowo powstała spółka Polskie Konopie S.A. Właśnie pozyskała pół miliona złotych od związanego z giełdą i Januarym Ciszewskim funduszu Imperio ASI S.A. Środki zostaną przeznaczone na rozwój marki Cannabis Nature w Polsce i ekspansję zagraniczną.

 

Spółka Polskie Konopie S.A. powstała w połowie 2021 roku. Głównym obszarem jej działalności jest produkcja produktów spożywczych, suplementów diety i kosmetyków na bazie konopii siewnej. W ofercie znajdują się także popularne produkty zawierające CBD. Wprowadza też nowości, m.in. unikatowe na europejskim rynku konopne spraye do ust.

Współpraca z Grupą Eurocash i E.Leclerc, rozmowy z Auchan i Stokrotką

Od chwili powstania spółka nie zwalnia tempa, odnotowując na rodzimym rynku ponad pięciokrotny wzrost sprzedaży produktów miesiąc do miesiąca. Firma dynamicznie zwiększa dystrybucję i otwiera kolejne rynki w Europie Zachodniej. Jej pozycję dodatkowo umacniają partnerstwa z gigantami rynku FMCG, jak Grupa Eurocash i E.Leclerc oraz sprzedaż produktów poprzez kanały dystrybucji Intenson Europe. Obecnie firma prowadzi zaawansowane rozmowy o współpracy m.in. z Auchan czy siecią sklepów Stokrotka oraz pozostałymi dużymi sieciami w Polsce.

Za Polskimi Konopiami S.A. stoi Intenson Europe - producent superfoods i suplementów diety, który zbudował międzynarodową sieć dystrybucji suplementów diety licznych kanałach sprzedażowych - sieciach drogeryjnych, dyskontach, supermarketach oraz e-commerce. Spółka matka zapowiada emisję akcji na platformie crowdfundingowej. Start kampanii przewidziany jest na początku 2022 roku.

- Konopie to rośliny o bardzo szerokim zastosowaniu, dlatego pomysł stworzenia osobnej spółki konopnej wraz z inwestorami kapitałowymi od razu wydał mi się rozwojowy. W niedługim czasie planujemy także emisję akcji na platformie crowdfundingowej, a pozyskane środki przeznaczymy na rozwój infrastruktury produkcyjnej i dystrybucji - mówi Michał Lasocki, przewodniczący rady nadzorczej Polskie Konopie S.A., prezes zarządu Intenson Europe.

Zagraniczne rynku i crowdfounding

Intenson Europe planuje wzmocnić swoją pozycję za granicą. Chce pozyskać dodatkowy kapitał przez emisję akcji w crowdfundingu udziałowym, rozważa też debiut na giełdzie. Produkty spółki można dziś kupić w większości krajów Europy. Eksport odpowiada za nieco ponad jedną trzecią sprzedaży, a spółka chciałaby dalej rozwijać zagraniczną sieć dystrybucji i zwiększyć przychody z tego kanału.

– W Intenson Europe stawiamy przede wszystkim na jakość produktów i nowoczesne metody produkcji. Dzięki temu śmiało możemy konkurować z zagranicznymi firmami i zawalczyć o udział nie tylko na rynku krajowym, ale też światowym. W Polsce jesteśmy obecni w największych sieciach sprzedaży, eksportujemy do większości krajów Europy, zarówno do Niemiec czy Francji, jak i na Ukrainę. Planujemy pojawić się też na kolejnym kontynencie i rozwijać dystrybucję w Stanach Zjednoczonych, które są największym rynkiem superfoods na świecie – mówi Michał Lasocki.

Spółka intensywnie rozwija także sprzedaż online, w tym roku w e-commerce odnotowała 270% wzrostu. Udział tego kanału sprzedaży w przychodach to ok. 13%,  sprzedaż krajowa odpowiada za 52%. W 2011 roku produkty superfoods marki Intenson trafiły na rynek, dziś można je kupić w największych sieciach handlowych w Polsce, takich jak Biedronka, Aldi, Rossmann czy Żabka. Firma rozwija także sprzedaż produktów konopnych. W tym celu powołała Polskie Konopie SA, które zamknęły rundę inwestycyjną, pozyskując pół miliona złotych na rozwój marki Cannabis Nature, skierowanej na rynek Europy Zachodniej. W 2020 r. Intenson Europe  odnotował 28 mln zł przychodów.

Start emisji crowdinvestingowej jest planowany na początek 2022 roku. W przyszłości spółka rozważa też debiut giełdowy. – Myślimy od razu o dużym parkiecie, jednak decyzja jest zależna od przyszłej sytuacji spółki, otoczenia rynkowego i spełnienia wymogów regulacyjnych – mówi prezes Michał Lasocki.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum