Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Intermarché i Carrefour z nową strategią zakupową

Sojuszu zakupowy między Carrefour i Louis Delhaize się skończył. Teraz Louis Delhaize nawiązuje partnerstwo z Intermarché.
Reklama

Jak donosi retialdetail.eu; partnerzy zachowują autonomię. Sojusz został zawarty na okres 5 lat. 
W komunikacie prasowym detaliści stwierdzają, że partnerstwo powinno wzmacniać konkurencyjność obu grup. Obie grupy zachowają pełną autonomię i niezależność handlową. 

We Francji Intermarché będzie dostarczać grupie Louis Delhaize produkty konsumpcyjne, głównie w branży spożywczej – z wyłączeniem świeżych produktów rolnych i marek lokalnych. W Belgii i Wielkim Księstwie Luksemburga obie grupy zakładają wspólne centrum zakupów, którym będzie zarządzać Intermarché. To centralne biuro będzie prowadzić negocjacje z głównymi dostawcami FMCG w imieniu obu partnerów. Porozumienie nie obejmuje krajowych marek MŚP.

Grupa Louis Delhaize działa w Belgii, Francji, Luksemburgu i Rumunii, z markami takimi jak Louis Delhaize, Cora, Match, Delitraiteur i houra.fr. Grupa Muszkieterów jest obecna wraz z Intermarché i Netto w Belgii, Francji, Polsce i Portugalii.

Carrefour działa sam?

Wiadomość o nowym sojuszu pojawia się wkrótce po ogłoszeniu, że Carrefour kończy sojusz zakupowy z grupą Louis Delhaize. Carrefour podobno pracuje nad własnym centrum zakupów na poziomie europejskim, które będzie dokonywać zakupów dla sześciu krajów, w których działa detalista.

Sojusze zakupowe są kontrowersyjnym tematem: według wielu producentów służą głównie do zwiększania marż zaangażowanych detalistów. Jednak zdaniem detalistów takie sojusze są koniecznością stworzenia bardziej wyrównanych warunków w negocjacjach z międzynarodowymi korporacjami i prowadzą do niższych cen sprzedaży w sklepach. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum