Intermarché i Carrefour z nową strategią zakupową

Jak donosi retialdetail.eu; partnerzy zachowują autonomię. Sojusz został zawarty na okres 5 lat.
W komunikacie prasowym detaliści stwierdzają, że partnerstwo powinno wzmacniać konkurencyjność obu grup. Obie grupy zachowają pełną autonomię i niezależność handlową.
We Francji Intermarché będzie dostarczać grupie Louis Delhaize produkty konsumpcyjne, głównie w branży spożywczej – z wyłączeniem świeżych produktów rolnych i marek lokalnych. W Belgii i Wielkim Księstwie Luksemburga obie grupy zakładają wspólne centrum zakupów, którym będzie zarządzać Intermarché. To centralne biuro będzie prowadzić negocjacje z głównymi dostawcami FMCG w imieniu obu partnerów. Porozumienie nie obejmuje krajowych marek MŚP.
Grupa Louis Delhaize działa w Belgii, Francji, Luksemburgu i Rumunii, z markami takimi jak Louis Delhaize, Cora, Match, Delitraiteur i houra.fr. Grupa Muszkieterów jest obecna wraz z Intermarché i Netto w Belgii, Francji, Polsce i Portugalii.
Carrefour działa sam?
Wiadomość o nowym sojuszu pojawia się wkrótce po ogłoszeniu, że Carrefour kończy sojusz zakupowy z grupą Louis Delhaize. Carrefour podobno pracuje nad własnym centrum zakupów na poziomie europejskim, które będzie dokonywać zakupów dla sześciu krajów, w których działa detalista.
Sojusze zakupowe są kontrowersyjnym tematem: według wielu producentów służą głównie do zwiększania marż zaangażowanych detalistów. Jednak zdaniem detalistów takie sojusze są koniecznością stworzenia bardziej wyrównanych warunków w negocjacjach z międzynarodowymi korporacjami i prowadzą do niższych cen sprzedaży w sklepach.