Internauci wydają miesięcznie prawie 700 zł na zakupy online

Z raportu „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że na zakupy online wydajemy więcej niż w zeszłym roku. Internauci średnio miesięcznie przeznaczyli na odzież, buty, książki oraz bilety do kina i teatru odpowiednio 224 zł, 299 zł, 99 zł i 68 zł. We wszystkich przypadkach, kwoty były wyższe w ujęciu rocznym. Badani wskazali również wyższe kwoty, jeśli chodzi o wydatki na sprzęt RTV i AGD (632 zł) oraz urządzenia mobilne (362 zł). 52 proc. badanych deklaruje, że w najbliższym roku ich wydatki zakupowe w internecie nie ulegną zmianie. 30 proc. planuje zwiększyć, a 6 proc. - zmniejszyć wydatki.
Więcej pieniędzy na e-zakupy zamierzają przeznaczyć mężczyźni oraz osoby w wieku 15-24 lat. 44 proc. polskich internautów ciągle nie decyduje się na zakupy online Za zakupy online tylko szybkim przelewem Szybkie przelewy przez specjalny serwis internetowy motywują do zakupów 68 proc. ankietowanych (o 6 p. proc. więcej rdr.). Szczególną popularnością cieszą się wśród osób z wyższym wykształceniem oraz w wieku 25-34 lata. Na kolejnych miejscach znalazły się płatność gotówką u kuriera przy odbiorze (42 proc.) oraz przesyłka za pobraniem (41 proc.).
Raport przygotowała firma Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano na przełomie marca i kwietnia 2018 roku.