Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Internetowe FRSiH: Przejęć można spodziewać się w branżach dotkniętych kłopotami jak HoReCa czy drobiarstwo

Wszyscy żyjemy obecnie w bardzo niepewnych czasach – zarówno konsumenci jak i wszystkie branże gospodarki. Branża spożywcza jest branżą strategiczną dla gospodarki, ale też mierzy się w trakcie trwającej pandemii z wieloma wyzwaniami. Uczestnicy debaty zatytułowanej „2020 – rok zmian czy stagnacji? Nowy impuls w konsolidacji branży spożywczej” w ramach Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu zgodnie stwierdzili, obecny czas trzeba przekuć w coś dobrego.
Reklama

- Jak powiedział Winston Churchill: nie zmarnujmy dobrego kryzysu. A zatem traktujmy ten czas jako okazję. Obserwujmy rozwijające się trendy, bo kryzys minie, a one zostaną z nami na dłużej jak chociażby silnie postępująca cyfryzacja to krok w dobrą stronę – podkreślił podczas debaty Łukasz Targoszyński, adwokat z kancelarii Baker McKenzie.

W trakcie debaty zatytułowanej "2020 – rok zmian czy stagnacji? Nowy impuls w konsolidacji branży spożywczej" rozmawiano o tym czy pandemia to dobry czas na fuzje i przejęcia w branży spożywczej i w których kategoriach rynku żywności i napojów konsolidacja może przyspieszyć? Czy to dobry czas na myślenie o sukcesji w firmach? 

Poruszono też takie tematy jak fuzje i przejęcia w czasie lockdownu, a także wyzwania dla managerów oraz prognozy na 2021 rok, czyli wielka konsolidacja wciąż przed nami.

W dyskusji wzięli udział: Marcin Czarnecki, FMCG Food industry expert, CEO, GM, Interim Manager for Polish & CEE market leaders, Piotr Grauer, dyrektor, Deal Advisory, Zespół Fuzji i Przejęć, KPMG, Bogusław Kowalski, prezes, Graal , Bartłomiej Rychcik, CEO, Enata Bread, Łukasz Targoszyński, adwokat, Baker McKenzie, Tomasz Stamirowski, partner zarządzający, Avallon.

Uczestnicy debaty mówili o tym, że w początkowej fazie pandemii transakcje konsolidacyjne spowolniły, ale teraz już wszystko wróciło w miarę do normy i widać też było obszary, w których COVID przyspieszył podjęcie decyzji o sprzedaży firmy czy o konsolidacji. Na rynku jest dużo pieniędzy i widać chęć do inwestowania, czy to wśród funduszy inwestycyjnych czy też inwestorów branżowych, ale trzeba umieć przewidzieć ryzyka. A klimat do inwestycji jest dobry. Nasilonych transakcji konsolidacyjnych i przejęć można spodziewać się w branżach dotkniętych kłopotami jak np. HoReCa, czy drobiarstwo. Również sukcesje będą teraz jeszcze bardziej motywem przewodnim do sprzedaży firm i transakcji konsolidacyjnych w różnych segmentach rynku.

Marcin Czarnecki, prezes zarządu ProteinRise Sp. z o.o. wskazał zaś, że planowanie scenariuszowe to dobry pomysł na radzenie sobie z niepewnością i ogarnięcie zarzadzania.

Bogusław Kowalski, prezes Grupy Graal postrzega okres pandemii jako kryzys, który przeminie.

Całość na portalspozywczy.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum