Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Intersport w tym roku podniesie ceny

Intersport Polska S.A. poinformował, że według wstępnych szacunków, narastająco, w całym roku finansowym tj. okresie od 1 kwietnia do 31 grudnia 2022 roku obrotowego 2022/2023 spółka osiągnęła łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 179.072 tys. zł, czyli o 5,4 proc. wyższe w stosunku do analogicznego okresu (było: 169.884 tys. zł).
Reklama

Spółka wypracowała masę marży 63.149 tys. zł, czyli wyższą o 11,7% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 56.516 tys. zł). Wynik EBITDA wyniósł obecnie 3.634 tys. zł, zaś w analogicznym okresie ubiegłego roku był na poziomie 5.764 tys.

Dynamika obrotów za pośrednictwem detalicznych kanałów sprzedaży wrosła w tym okresie o 10,4%.

Wyniki Intersport w III kwartale roku obrotowego 2022/23

W III kwartale roku obrotowego 2022/23, tj. od 1 października do 31 grudnia 2022 r. spółka osiągnęła wzrost obrotów za pośrednictwem detalicznych kanałów sprzedaży o 10,1% i odnotowała łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 62.175 tys. zł, czyli o 1,9% niższe w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 63.409 tys. zł).

Spółka wypracowała masę marży 23.277 tys. zł, czyli wyższą o 10,3% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 21.095 tys. zł);
wynik EBITDA wyniósł -941 tys. zł, zaś w analogicznym okresie ubiegłego roku była na poziomie 1.566 tys. zł; strata brutto wyniosła 3.094 tys. zł (było: strata brutto: 458 tys. zł).

Według wstępnych szacunków w okresie od 1 kwietnia do 31 grudnia roku obrotowego 2022/2023, spółka wypracowała stratę brutto na poziomie 3.070 tys. zł. W analogicznym okresie ubiegłego roku spółka osiągnęła zysk brutto na poziomie 35 tys. tys. zł.

Intersport szuka inwestora

Intersport Polska będzie stawiać na rozwój omnichannel i online. Rozmowy w sprawie pozyskania inwestora są zaawansowane, w najbliższym czasie możliwe są decyzje w tej sprawie - poinformowali przedstawiciele spółki.

W perspektywie dwóch lat chcielibyśmy osiągnąć udział e-commerce w sprzedaży na poziomie 30 proc. Na najbliższy rok obrotowy zakładamy udział na poziomie blisko 25 proc.Ten rok chcielibyśmy poświęcić na rozwój narzędzi omnichannel, chcemy uruchomić aplikację i program lojalnościowy, nadal rozwijać sklep internetowy, dodając nowe usługi i funkcjonalności - powiedział PAP Biznes Tomasz Matonóg, dyrektor ds. omnichannel.

Piotr Mierzwa, dyrektor ds. rozwoju, poinformował z kolei, że w tym roku mocno wzrosną koszty działalności spółki.

- Dotknie nas inflacja - wzrost kosztów mediów i kosztów pracowniczych. Umowy najmu zakładają indeksację o inflację w strefie euro, a ona jest niższa niż w Polsce, co działa na naszą korzyść. Aby skompensować wzrost kosztów, planujemy częściowy wzrost cen naszych produktów, ale w sposób bardzo zrównoważony. Wyższe ceny towarów będą przez nas wprowadzane wyłącznie wtedy, gdy będą akceptowalne przez klientów na rynku polskim - powiedział Piotr Mierzwa.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum