Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Izba Gospodarki Elektronicznej sprzeciwia się opodatkowaniu e-sklepów

Nałożenie podatku obrotowego na e-sklepy spowoduje, że zamiast zakładanego obciążenia dla dużych podmiotów, negatywne konsekwencje poniosą przede wszystkim najsłabsi, czyli mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa. Konsekwencje będą przede wszystkim związane z dużymi kosztami administracji i zarządzania, na które MŚP często nie stać – mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Łukasz Kiczma, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej.
Reklama

Łukasz Kiczma tłumaczy, że w skutek nakładania dodatkowych obciążeń fiskalnych, w dłuższej perspektywie może być zauważalne obniżenie rentowności firm prowadzących sprzedaż internetową, a szczególnie obniżenie wskaźnika rentowności sprzedaży (ROS).

Wprowadzone zmiany, zdaniem Kiczmy, przyczynią się również do zmniejszenia konkurencyjności polskich przedsiębiorców, dlatego Izba Gospodarki Elektronicznej stanowczo sprzeciwia się opodatkowaniu e-sklepów.

- Wprowadzenie jednego podatku obejmującego zarówno przedsiębiorców sprzedających online jak i offline nie jest dobrym rozwiązaniem. Wynika to z istniejących dysproporcji pomiędzy tymi grupami. Na e-sprzedawcach ciąży wiele obowiązków wynikających z Ustawy o prawach konsumenta, która weszła w życie 25 grudnia 2014 r. Jest to np. 21 obowiązków informacyjnych, których niewykonanie jest związane z bardzo wysokimi karami dla przedsiębiorców. Sprzedawców internetowych obejmuje również obowiązek zapewnienia konsumentowi 14-dniowego prawa do odstąpienia od umowy, wynikający z umowy zawartej na odległość – wyjaśnia Łukasz Kiczma.

Jego zdaniem wprowadzenie dodatkowego obciążenia będzie miało istotny wpływ na pozycję polskich e-sprzedawców na arenie Unii Europejskiej.

- Nie zależy zapominać, że małe i średnie przedsiębiorstwa odgrywają kluczową rolę w budowaniu wzrostu gospodarczego w Polsce, tworząc miejsca pracy głównie w aspekcie samozatrudnienia. To również małe i średnie sklepy wykazują się największą innowacyjnością i stosują nowoczesne technologie w swojej codziennej działalności e-komercyjnej. W żaden sposób nie powinno się zmniejszać ich konkurencyjności na rynkach zagranicznych. Wprowadzenie podatku dla e-przedsiębiorców obniży konkurencyjności polskiego eksportu - ceny za towary i usługi oferowane klientom będą wyższe i mogą stracić na konkurencyjności w związku z istotnym znaczeniem ceny w decyzjach zakupowych – mówi  Łukasz Kiczma.

Więcej: portalspozywczy.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum