Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Jaja z wolnego wybiegu stanowią już połowę na brytyjskim rynku

Udział sprzedaży jaj z chowu wolnowybiegowego w brytyjskim rynku detalicznym zwiększył się z 32 proc. w 2004 r. do 57 proc. w 2016 r. Natomiast w ujęciu całego rynku, a więc wliczając przetwórstwo i usługi gastronomiczne, wzrósł w analogicznym okresie z 27 do 50 procent.
Reklama

Analiza struktury sprzedaży jaj z różnych systemów chowu na rynku w Wielkiej Brytanii w 2016 r. pokazuje, że udział jaj z chowu wolnowybiegowego w rynku detalicznym zwiększył się w latach 2004-2016 z 32% do 57%. Natomiast w ujęciu całego rynku (dodatkowo wliczając przetwórstwo i usługi gastronomiczne) z 27% do 50%.

Z uwagi na niską popularność jaj z chowu ściółkowego, pozostały procentowy udział w handlu detalicznym należy do jaj klatkowych – 41%, a w ogólnym spojrzeniu na rynek – 48%.

Ze statystyk, przekazywanych brytyjskiemu rządowi przez zakłady pakowania jaj, wynika, że w trzecim kwartale 2017 r. do zakładów pakujących zostało dostarczone 2,7 mld jaj w skorupkach (+4,8% r/r).

Ilość jaj pochodzących z systemu klatkowego i popularnego na Wyspach „wolnego wybiegu” była na podobnym poziomie, tj. 1,3 mld sztuk. W skali trzech kwartałów 2017 niewielką przewagę miały jaja z „3”. Zaledwie 4% jaj pochodziło od kur utrzymywanych w chowie ściółkowym i ekologicznym.

W skali całego roku 2016 r. wielkości te były bardziej rozbieżne na korzyść jaj z numerem 3. W całym 2016 roku dostarczono do zakładów pakowania 5,2 mld jaj klatkowych, czyli o 9% więcej niż jaj numerem „1” - łącznie 4,7 mld sztuk. Do przetwórstwa trafiło 1,7 mld jaj.

Przypomnijmy, że Wielka Brytania jest europejskim liderem „wolnego wybiegu”. Producenci z wysp dostarczają ponad 40% wszystkich unijnych jaj z kategorii „wolny wybieg” oznaczonych cyfrą 1.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum