PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY

Jak będą jedli Amerykanie? Poszukiwana żywność dla ciała i umysłu

Autor: dlahandlu.pl 19 grudnia 2019 12:55

Jak będą jedli Amerykanie? Poszukiwana żywność dla ciała i umysłu Fot. Shutterstock.com

Nadchodzi dobry czas dla firm obecnych na szeroko pojętym rynku zdrowej żywności. Miliardy wzrostu sprzedaży świeżej żywności (+ 4,6 mld dolarów), produktów organicznych (+ 925 mln dolarów) i produktów opartych na składnikach roślinnych (+ 982 mln dolarów), często można uznać za oznaki nasycenia rynku. Jednak jak wynika z raportu firmy Nielsen, w rzeczywistości amerykańscy konsumenci nie jedzą tak dobrze, jak by chcieli.

Prawie wszyscy (99%) Amerykanie kupili w tym roku niskotłuszczowe produkty spożywcze lub napoje, ale gospodarstwa domowe robią to tylko dwa razy w miesiącu. Podobnie wygląda zakup produktów ekologicznych, bezcukrowych i wysokobiałkowych - te Amerykanie kupują tylko raz w miesiącu.

Patrząc w statystyki, Nielsen wyciąga wnioski - nad nawykami żywieniowymi w USA unoszą się ciemne chmury. W 2018 r. co piąty Amerykanin był otyły, a co dziewiąty dom nie miał dostępu do wystarczającej ilości jedzenia w pewnym momencie roku. Amerykanie jasno deklarują, że chcą jeść bardziej zdrowo, a to daje producentom i sprzedawcom okazję do wykorzystania ich optymizmu poprzez usunięcie barier oddzielających to, co ludzie chcą jeść i pić, z tym, co faktycznie spożywają.

Dwie trzecie Amerykanów twierdzi, że ich nawyki żywieniowe zmieniły się w ciągu ostatnich pięciu lat. Ankietowani wypowiadając się na temat swoich nawyków żywieniowych dzisiaj i przez następne pięć lat twierdzą, że chcą jeść i żyć zdrowiej. Trzech na dziesięciu twierdzi, że dokonuje bardziej zdrowych wyborów żywieniowych niż przed rokiem. Takie intencje konsumentów mogą pomóc producentom i detalistom dostrzec luki w sposobie, w jaki produkty nie zaspokajają zmieniających się potrzeb konsumentów.

Badania Nielsena potwierdzają, że konsumenci, szczególnie młodsi, mają nowy zestaw oczekiwań dotyczących produktów spożywczych.

Nie ma jednej definicji tego, co dziś stanowi zdrową żywność. Pokolenie millenialsów wskazało, że zdrowie nie jest jedynym czynnikiem wpływającym na zmiany nawyków żywieniowych. Definiują oni zdrowe odżywianie w praktyczny sposób, podczas gdy badani z wyżu demograficznego (boomers) czy pokolenie X wskazują, że ich nawyki żywieniowe są w większym stopniu uzależnione od utrzymania zdrowia lub szczególnych warunków zdrowotnych. Millenialsi myślą o zdrowym odżywianiu bardziej całościowo, kładąc coraz większy nacisk na "żywność dla umysłu". Uważają, że zdrowy tryb życia to nie tylko odżywianie i dieta, ale także samopoczucie psychiczne czy umiejętność radzenia sobie ze stresem oraz oszczędzanie pieniędzy i czasu. Ta generacja jest nawet 2-3 razy bardziej skłonna do zmiany nawyków żywieniowych w celu właściwego zarządzania zdrowiem psychicznym, finansami i czasem niż starsze pokolenia. 


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4995
Ilość aktualnych ofert: 518171

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,49

  • Śr

    3,14

  • Min

    1,50

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.