PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY

Jak będziemy robić zakupy za 50 lat? "Analogowe” sklepy będą tylko atrakcją?

Autor: dlahandlu.pl 19 lutego 2020 14:21

Jak będziemy robić zakupy za 50 lat? "Analogowe” sklepy będą tylko atrakcją? Na drodze do pełnej popularyzacji sklepów bezobsługowych stoi jeszcze niedoskonała technologia; fot. shutterstock

Nowe technologie zaczynają rządzić handlem detalicznym. Czy to przyszłość branży? Czy za 50 lat nie zrobimy zakupów bez smartfona w ręku? Przykład sklepów bezobsługowych pokazuje, że tego typu placówki to nie tylko większa wygoda w zrobieniu zakupów, lecz również niższe koszty prowadzenia sieci handlowej.

- Na razie na drodze do pełnej popularyzacji sklepów bezobsługowych stoi jeszcze niedoskonała technologia oraz bardzo duże koszty jej opracowania. Kasy samoobsługowe to tylko etap w rozwoju sklepów bezobsługowych. Nie stan docelowy - zauważa Maciej Bazyl, manager firmy OC&C Strategy Consultants.

Zdaniem eksperta w perspektywie jednej do dwóch dekad z pewnością powstaną rozwiązania pozwalające na wejście do sklepu, o ile klient będzie chciał dokonać zakupów samemu, wybranie produktów oraz po prostu wyjście ze sklepu. Płatność dokona się automatycznie głównie za pomocą systemów sztucznej inteligencji rozpoznających klienta oraz zintegrowanej karty płatniczej z danym profilem. Nawet jeśli oznacza to udostępnienie większej ilości danych osobowych badania pokazują, że młodzi konsumenci, o ile będą w tym widzieli korzyść dla siebie, z chęcią z takiego rozwiązania skorzystają.

Ale czy da się przewidzieć jak będziemy robić zakupy za 50 lat? - Nie jestem przekonany, czy za 50 lat smartfony nie będą równie muzealnym gadżetem, co dzisiaj telefony stacjonarne. Pozostawiając jednak obszar technologii mogących rewolucjonizować sposób, w jaki będziemy się komunikować, a zostając w obszarze handlu w takiej perspektywie być może pojawią się technologie, które pozwolą na produkcję/wytworzenie w domu większości produktów,  które dzisiaj udajemy się do sklepu. To może być kolejna rewolucja, która odmieni sposób, w jaki dokonujemy zakupów – taką wizję kreśli przedstawiciel OC&C Strategy Consultants.

Jedno jest więc pewne – to technologia będzie determinować zakupową rewolucję. Podobnego zdania jest Marek Dąbrowski, ‌Food & Beverage Consultant, Cushman‌ ‌&‌ ‌Wakefield. - Za 50 lat zakupy mogą wyglądać zupełnie inaczej niż dziś – inteligentne urządzenia w oparciu o nasze preferencje i potrzeby same będą dbały o zamówienie odpowiednich produktów. Robienie zakupów będzie polegało na wybieraniu produktów przy pomocy ekranu dotykowego, a zapakowane i opłacone produkty będą oczekiwały przy wyjściu. „Analogowe” bazary czy sklepy pozostaną, będą jednak raczej atrakcją, niż miejscem robienia codziennych zakupów – podsumowuje.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5861
Ilość aktualnych ofert: 516776

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,29

  • Śr

    4,31

  • Min

    3,48

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.