PARTNER PORTALU

Jak budować e-commerce, to w chmurze. Dlaczego?

Autor: Jan Mazur, Projektant / Inżynier oprogramowania w Ideo sp. z o.o. 20 lipca 2021 12:06

Jak budować e-commerce, to w chmurze. Dlaczego? Jakie są zalety chmury obliczeniowej? fot. shutterstock

Zastosowanie chmury obliczeniowej, jako środowiska budowy biznesu e-commerce to w teorii nie taki nowy temat. Im dłużej jest w użyciu tym więcej korzyści zauważają przedsiębiorcy. Są zwolennicy, są przeciwnicy, ale w tym przypadku liczby mówią same za siebie - z najnowszego raportu grupy K2 stworzonego we współpracy z IDG wynika, że 55% badanych e-sklepów już korzysta z rozwiązań chmurowych. Jakie są największe korzyści?

Koszty związane z zakupem i utrzymaniem sprzętu oraz późniejszej utylizacji

Decyzja o przeniesieniu lub uruchomieniu sklepu internetowego w oparciu o infrastrukturę chmurową uwalnia od potrzeby zakupu, wymiany, czy utylizacji zużytego sprzętu. Narzędzia odpowiadające za utrzymanie zaawansowanych technologii, serwerów i systemów pracują na wysokich obrotach i nie jest zaskoczeniem, że podlegają zużyciu. 

Bez materialnego sprzętu znika problem wygospodarowania dedykowanego mu miejsca. Posiadanie własnych serwerów wiąże się z koniecznością zapewnienia odizolowanego, właściwie chłodzonego pomieszczenia wyposażonego w zasilanie awaryjne, redundantne łącza internetowe o wysokiej przepustowości oraz specjalistyczne zabezpieczenia chroniące przed nieautoryzowanym dostępem. 

Odciążenie działu IT 

Usługi chmurowe działające w modelu PaaS (Platform as a Service) pozwalają przenieść większość prac administracyjnych na dostawcę usługi. W efekcie utrzymanie projektu e-commerce nie wymaga zaangażowania całego zespołu odpowiedzialnego za utrzymanie, konfigurację oraz aktualizację systemów operacyjnych, ponieważ realizacja tych działań stanowi część kupowanej usługi. Przejęcie kwestii utrzymania platformy przez dostawcę, pozwala pracownikom działu IT skupić się na rozwoju tworzonego sklepu internetowego. 

Często można spotkać się z obawą, że wdrożenie chmury jest zagrożeniem dla stanowiska administratora. Jest jednak ona bezpodstawna. O ile redukcja koniecznych prac administracyjnych po stronie sklepu jest prawdziwa i pozwala zaangażować pracownika w inne działania, to mimo wszystko potrzebna jest osoba posiadająca wiedzę i umiejętności w zakresie cloud computingu by kontrolować prawidłowe działanie systemu lub optymalizować zużycie zasobów chmurowych .

Jasno ustalone parametry SLA usług 

SLA (Service Level Agreement) to umowa regulująca poziom dostępności serwerów i systemów działających w ramach wybranej usługi. Dla sklepu internetowego jest to gwarancja niezawodności pozwalającej na minimalizację przestojów w jego działaniu. W ramach takiej umowy dostawcy zazwyczaj posiadają zdefiniowane parametry wskaźnika dostępności przedstawiane procentowo. Najczęściej spotykany poziom waha się między 99%-99,9%, a pozostały 1-0,1% to w ustalonym okresie referencyjnym czas, który zgodnie z umową dostawca może, ale nie musi wykorzystać na planowane oraz nieplanowane przestoje.





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9074
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.