Duży parking kluczowy dla sklepów Dino

Lokalizacje sklepów Dino są starannie wybierane tak, aby znajdowały się w miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszego bądź samochodowego.

Czytaj więcej
Gdzie powstają nowe sklepy Dino? Lista 2023
Jak rozwija się Dino?
Grupa Dino konsekwentnie realizuje ekspansję sieci marketów Dino otwierając 123 nowe markety w 2016 r., 147 w 2017 r., 202 w 2018 r., 243 w 2019 r., 255 w 2020 r., 343 w 2021 r. i 344 w 2022 r., czemu towarzyszył wzrost powierzchni sali sprzedaży o odpowiednio: 24,4%, 23,8%, 27,3%, 25,7%, 21,4%, 23,9% i 19,3%.
W efekcie na koniec 2022 r. Spółka posiadała 2156 sklepów, podczas gdy na koniec 2015 r. liczba ta wynosiła 511.

Dino ma 6 proc. udział w rynku
- Zamiarem Zarządu Dino Polska jest utrzymanie wysokiego i bezpiecznego tempa wzrostu liczby marketów Dino w kolejnych latach. Zarząd Dino Polska, mając na uwadze wynoszący około 6% udział sieci Dino w rynku (definiowanym jako wartość sprzedaży detalicznej żywności, napojów, alkoholu i papierosów w placówkach handlowych w Polsce), planuje dalej wykorzystywać możliwości organicznego rozwoju sieci w obecnej formie
poprzez: dalsze zagęszczanie sklepów na obecnych obszarach działalności, oraz konsekwentną ekspansję w nowych regionach, które docelowo powinny się charakteryzować zbliżonym nasyceniem sklepów Dino, jak pozostałe regiony kraju.
Dino współpracuje z producentami marek o mniejszej rozpoznawalności
Grupa Dino Polska ma zdywersyfikowaną bazę dostawców. Sieć ocenia, że dzięki skali i ekspansji działalności operacyjnej jest ona jednym z największych i najszybciej rosnących klientów dla wielu dostawców artykułów spożywczych
w Polsce. Dino Polska przyjęła również politykę ścisłej współpracy z producentami marek o mniejszej rozpoznawalności, które zapewniają klientom tańszą alternatywę w stosunku do marek wiodących.
Grupa Dino Polska współpracuje z wieloma dostawcami z branży FMCG. W 2022 r. 10 największych dostawców (bez Agro-Rydzyny) odpowiadało za ponad 15% przychodów ze sprzedaży Grupy Dino Polska, największy zaś dostawca spoza Grupy Dino Polska odpowiadał za mniej niż 5% przychodów ze sprzedaży Grupy Dino Polska.
Marki własne Dino odpowiadają za 4,5 proc. sprzedaży
Sklepy Dino oferują produkty marki własnej, które (z wyłączeniem produktów Agro-Rydzyny) stanowiły 4,5% przychodów ze sprzedaży w 2022 r. (4,1% w 2021 r.).
Dino to ogólnopolska sieć średniej wielkości supermarketów spożywczych zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów. Każdy sklep oferuje klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (SKU).
W 2022 r. Grupa Dino Polska osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 19 801,6 mln zł, które były o 48,2% wyższe niż rok wcześniej. Średnioroczna stopa wzrostu przychodów ze sprzedaży (CAGR) w latach
2020-2022 wyniosła 37,3%.
Dług netto Grupy Dino
Dług netto Grupy Dino wyniósł 1 401,8 mln zł na dzień 31 grudnia 2022 r. co oznacza wzrost o 345,3 mln zł (32,7%) w stosunku do 31 grudnia 2021 r. Wskaźnik dług netto do wyniku EBITDA wyniósł 0,76x na dzień 31 grudnia 2022 r. i był na niższym poziomie niż na koniec 2021 r. (0,83x).