Jak koronawirus zmieni rynek piekarniczy

www.portalspozywczy.pl 16 lutego 2021 10:30

Utrzymujące się zagrożenie epidemiologiczne na świecie wymusza nowe trendy na rynku piekarskim i cukierniczym. Andrzej Piętka z Akademii Wypieków prezentuje 10 z nich.

Jakich należy się spodziewać trendów w piekarstwie w najbliższych 3-4 latach, na które ma wpływ Covid-19?

1. Regionalizacja asortymentu. Sprawi, że kupujący szukać będą lokalnych polskich smaków i polskich dostawców (pieczywo, ciasta, owoce i warzywa).

2. Planowanie zakupów przez konsumentów. Pandemia silnie wpływa na racjonalniejsze wydawanie pieniędzy w sklepie i w internecie, a zakupy stają się bardziej przemyślanym kupowaniem.

3. Ograniczanie ilości cukru i soli w produktach. Sklepy staną się miejscami edukacji w zakresie zdrowszego odżywiania, a piekarnie kreatorami wyborów zakupowych. Taka sytuacja pozwoli piekarzom bardziej skupić się w marketingu na walorach smakowych pieczywa, wyglądzie produktu, jakości użytych składników i na wygodzie opakowania.

4. Czysta etykieta. Coraz bardziej będzie to standard na półkach sklepowych. Prosta receptura, naturalne składniki, pieczywo bez „złych" dodatków i bezpieczne dla dzieci.

5. Wzrost znaczenia certyfikatów. Odbiorcy biznesowi wymagać będą wdrożonego w piekarni IFS, BIO, ISO, itp.

6. Opakowania. Priorytetem stanie się gwarancja bezpieczeństwa produktu, zachowanie dobrej jego jakości i opakowanie przyjazne dla środowiska naturalnego (będą, np. kompostowalne).

7. Oznaczenia na produktach. Wzrośnie znaczenie znaków i symboli graficznych informujących, że pieczywo lub ciasto jest bez glutenu, bez aromatów, bez laktozy, bez tłuszczów trans, dla wegetarian lub wegan itd.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8281

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,69

  • Śr

    4,36

  • Min

    3,29

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.