Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Jak koronawirus zmieni rynek piekarniczy

Utrzymujące się zagrożenie epidemiologiczne na świecie wymusza nowe trendy na rynku piekarskim i cukierniczym. Andrzej Piętka z Akademii Wypieków prezentuje 10 z nich.
Reklama

Jakich należy się spodziewać trendów w piekarstwie w najbliższych 3-4 latach, na które ma wpływ Covid-19?

1. Regionalizacja asortymentu. Sprawi, że kupujący szukać będą lokalnych polskich smaków i polskich dostawców (pieczywo, ciasta, owoce i warzywa).

2. Planowanie zakupów przez konsumentów. Pandemia silnie wpływa na racjonalniejsze wydawanie pieniędzy w sklepie i w internecie, a zakupy stają się bardziej przemyślanym kupowaniem.

3. Ograniczanie ilości cukru i soli w produktach. Sklepy staną się miejscami edukacji w zakresie zdrowszego odżywiania, a piekarnie kreatorami wyborów zakupowych. Taka sytuacja pozwoli piekarzom bardziej skupić się w marketingu na walorach smakowych pieczywa, wyglądzie produktu, jakości użytych składników i na wygodzie opakowania.

4. Czysta etykieta. Coraz bardziej będzie to standard na półkach sklepowych. Prosta receptura, naturalne składniki, pieczywo bez „złych" dodatków i bezpieczne dla dzieci.

5. Wzrost znaczenia certyfikatów. Odbiorcy biznesowi wymagać będą wdrożonego w piekarni IFS, BIO, ISO, itp.

6. Opakowania. Priorytetem stanie się gwarancja bezpieczeństwa produktu, zachowanie dobrej jego jakości i opakowanie przyjazne dla środowiska naturalnego (będą, np. kompostowalne).

7. Oznaczenia na produktach. Wzrośnie znaczenie znaków i symboli graficznych informujących, że pieczywo lub ciasto jest bez glutenu, bez aromatów, bez laktozy, bez tłuszczów trans, dla wegetarian lub wegan itd.

Więcej na portalspozywczy.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum