Jak marki mogą pozyskać Pokolenie Z?

To klienci jutra: młodzi przedstawiciele pokolenia Z mają „łączną siłę nabywczą 150 miliardów dolarów w USA i 4,4 biliona dolarów na poziomie globalnym”, wyjaśnił Snapchat w badaniu. Celem projektu, realizowanego we współpracy z globalnym zespołem badawczym Omnicom Media Group, było zidentyfikowanie najlepszych sposobów interakcji z konsumentami pokolenia Z.

Czytaj więcej
Znany gwiazdor namawia do bojkotu H&M
Młodsze pokolenie urodziło się w środowisku cyfrowym i jest bardzo dobrze zaznajomione z treściami w mediach społecznościowych. Wydaje się jednak bardziej zainteresowana treściami, które ją odświeżają, które ją inspirują lub które są zgodne z jej wartościami.
Pokolenie Z - świadomi konsumenci
Trzy czwarte pokolenia Z twierdzi, że pozostaje bardziej lojalne wobec marek, gdy zajmują się sprawami społecznymi i opowiadają się za zmianami społecznymi. Oczekiwania te nie są zaskoczeniem, biorąc pod uwagę zaangażowanie tego pokolenia. Dla pokolenia Z marki muszą mieć pozytywny wpływ na społeczeństwo.

63 procent ankietowanych stwierdziło, że chętniej kupiłoby produkty od marki, która opowiada się za uczciwymi warunkami pracy i dobrze traktuje swoich pracowników lub która promuje zdrową i integracyjną kulturę pracy dla pracowników. Podobnie 62 procent respondentów ankiety preferuje marki, które wdrożyły zrównoważone procesy produkcyjne.
Pokolenie Z reaguje na zmiany społeczne
60 procent użytkowników Snapchata jest bardziej wrażliwych na markowe treści, które niosą ze sobą przesłanie. Dla pokolenia Z tworzenie znaczenia oznacza, że ich wartości i motywacje pasują do przekazów, że marki zajmują stanowisko w kwestiach społecznych i napędzają zmiany społeczne. Ważne jest, aby być aktywnym, uczciwym i przejrzystym. Oczekuje się, że marki pozostaną aktualne i będą działać w sposób integracyjny. Ponadto młodzi klienci domagają się, aby marki reagowały na nowe okoliczności, do których pokolenie Z jako pokolenie cyfrowe jest przyzwyczajone.
Jeśli marki nie reagują szybko na kontrowersje lub krytykę warunków pracy pracowników, reakcja młodych klientów może szybko zmienić się w negatywną. Niedawne kontrowersje wokół marki Balenciaga są tego najlepszym przykładem.