Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Jak marki mogą pozyskać Pokolenie Z?

Dla reklamodawców sieci społecznościowe stworzyły zupełnie nowe ramy. Aby sprostać oczekiwaniom Pokolenia Z, marki i ich zespoły marketingowe muszą dostosować swoje strategie komunikacyjne. Ale jaka jest sekretna recepta na zdobycie tej młodszej klienteli?
Reklama

To klienci jutra: młodzi przedstawiciele pokolenia Z mają „łączną siłę nabywczą 150 miliardów dolarów w USA i 4,4 biliona dolarów na poziomie globalnym”, wyjaśnił Snapchat w badaniu. Celem projektu, realizowanego we współpracy z globalnym zespołem badawczym Omnicom Media Group, było zidentyfikowanie najlepszych sposobów interakcji z konsumentami pokolenia Z.

 

Młodsze pokolenie urodziło się w środowisku cyfrowym i jest bardzo dobrze zaznajomione z treściami w mediach społecznościowych. Wydaje się jednak bardziej zainteresowana treściami, które ją odświeżają, które ją inspirują lub które są zgodne z jej wartościami.

Pokolenie Z - świadomi konsumenci 

Trzy czwarte pokolenia Z twierdzi, że pozostaje bardziej lojalne wobec marek, gdy zajmują się sprawami społecznymi i opowiadają się za zmianami społecznymi. Oczekiwania te nie są zaskoczeniem, biorąc pod uwagę zaangażowanie tego pokolenia. Dla pokolenia Z marki muszą mieć pozytywny wpływ na społeczeństwo.

Jak marki mogą pozyskać pokolenie Z?, fot. canva
Jak marki mogą pozyskać pokolenie Z?, fot. canva

63 procent ankietowanych stwierdziło, że chętniej kupiłoby produkty od marki, która opowiada się za uczciwymi warunkami pracy i dobrze traktuje swoich pracowników lub która promuje zdrową i integracyjną kulturę pracy dla pracowników. Podobnie 62 procent respondentów ankiety preferuje marki, które wdrożyły zrównoważone procesy produkcyjne.

Pokolenie Z reaguje na zmiany społeczne 

60 procent użytkowników Snapchata jest bardziej wrażliwych na markowe treści, które niosą ze sobą przesłanie. Dla pokolenia Z tworzenie znaczenia oznacza, że ​​ich wartości i motywacje pasują do przekazów, że marki zajmują stanowisko w kwestiach społecznych i napędzają zmiany społeczne. Ważne jest, aby być aktywnym, uczciwym i przejrzystym. Oczekuje się, że marki pozostaną aktualne i będą działać w sposób integracyjny. Ponadto młodzi klienci domagają się, aby marki reagowały na nowe okoliczności, do których pokolenie Z jako pokolenie cyfrowe jest przyzwyczajone.

Jeśli marki nie reagują szybko na kontrowersje lub krytykę warunków pracy pracowników, reakcja młodych klientów może szybko zmienić się w negatywną. Niedawne kontrowersje wokół marki Balenciaga są tego najlepszym przykładem.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum