PARTNER PORTALU

Jak radzi sobie branża spożywcza w rok po wybuchu pandemii?

www.portalspozywczy.pl 4 marca 2021 10:22

4 marca mija rok od potwierdzenia pierwszego przypadku koronawirusa. Nikt wtedy nie mógł przewidzieć, jak bardzo zmieni się rzeczywistość przez następne 12 miesięcy. Jak producenci żywności radzili sobie z kryzysem i jak wspominają ten trudny czas?

Prowadzenie przedsiębiorstwa to nie lada wyzwanie nawet w spokojnych czasach. Ryzyko i niepewność to chleb powszedni właścicieli firm, prezesów, dyrektorów, menadżerów i kierowników.

– Kryzysy bywały i będą – to nieodzowna część biznesu. Łączy je możliwość przetrwania, a jest to możliwe tylko i wyłącznie dzięki relacjom i zespołom. Przygotowując się na niepewne czasy trzeba mieć różne alternatywy dla funkcjonowania firmy – mówił Krzysztof Kaliciński, konsultant, wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego, trener biznesu, coach podczas debaty pt. "Zarządzanie w zdalnych czasach. Wyzwania liderów” w ramach Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Nieoczekiwany kryzys przybył do Polski 4 marca 2020 roku wraz z pierwszym potwierdzonym przypadkiem zakażenia koronawirusem. Od tamtej pory sytuacja zmieniała się bardzo szybko. Zamykano galerie handlowe, w których działać mogły jedynie sklepy spożywcze, drogerie i apteki. Zamknięto restauracje, kluby, bary, puby i kawiarnie. Zamówienia można było w nich złożyć jedynie na wynos lub z dowozem. W sklepach wyznaczono limity klientów. Noszenie maseczek, dezynfekcja rąk, zachowanie dystansu między ludźmi oraz hasło „zostań w domu” na wiele miesięcy wpisały się w codzienne funkcjonowanie. Przez rok trwania pandemii obostrzenia często się zmieniały, jedne z nich zaostrzano, inne luzowano. 

W marcu nastąpiły braki w zaopatrzeniu, ale dostawcy szybko je uzupełniali. Branża żywnościowa, strategiczna dla społeczeństwa, czuła na sobie ciężar odpowiedzialności. Pierwszym wyzwaniem w pandemii było utrzymanie produkcji, logistyki i eksportu. Nie było jednak łatwo. Nieprzewidywalność sytuacji, zmiana zachowań konsumentów, przestoje na granicach, zaburzenia w międzynarodowych łańcuchach dostaw, braki kadrowe, zamknięty w Polsce i wielu innych krajach kanał HoReCa, nadpodaż produkcji, spadki cen, praca zdalna części pracowników, utrudnione kontakty biznesowe oraz nowe daniny w postaci opłaty cukrowej i opłaty mocowej to problemy, z którymi mierzyły się firmy spożywcze. 

całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8091
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,99

  • Śr

    3,22

  • Min

    1,66

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.