PARTNER PORTALU

Jak utrzymać wysoką sprzedaż w e-sklepie i korzystać z marketplace’ów?

Autor: Agnieszka Gilewska, Business Development Director, RTB House 12 maja 2021 12:01

Jak utrzymać wysoką sprzedaż w e-sklepie i korzystać z marketplace’ów? Agnieszka Gilewska, Business Development Director, RTB House

Choć już wcześniej firmy z branży retail miały wiele powodów, aby sprzedawać swoje produkty za pośrednictwem marketplace’ów, wszystkie z nich zostały dodatkowo spotęgowane w świetle wyzwań stawianych przez kryzys wywołany pandemią COVID-19. Dla części firm platformy zakupowe stały się ostatnią deską ratunku – szczególnie dla najmniejszych biznesów, często nieposiadających własnej infrastruktury e-commerce.

Istnieje wiele sposobów optymalizacji sklepu internetowego, jednak do najbardziej kluczowych z nich w kontekście sprzedaży produktów na platformach handlowych należą:

Responsywny design strony

Upewnij się, że zainteresowani mogą wyświetlić stronę sklepu na każdym urządzeniu, a jej design będzie wyglądał świetnie niezależnie od wielkości ekranu. Pod tym względem marketplace’y i sprzedaż w social mediach wyprzedzają większość sklepów internetowych, mając interfejs i koszyk zaprojektowany stricte do wyświetlania na smartfonach. Należy pamiętać, że nie jest to już tylko wygodna funkcja, ale wymaganie, które stawiają firmom klienci. 

Testy A/B

Jeśli korzystasz z modułowej lub elastycznej strony typu headless commerce, dzięki narzędziom SaaS łatwo przetestujesz i porównasz różne wersje wyglądu swojej witryny, decydując, która najlepiej sprawdza się w kontakcie z klientami. Znaczące mogą być nawet niewielkie różnice konwersji po wprowadzeniu najdrobniejszych zmian w projekcie. 

Retargeting z użyciem Deep Learningu

Potencjalni klienci spotykają się z twoimi produktami w różnych miejscach w sieci, dlatego tak istotne jest, aby przypominać im, gdzie mogą sfinalizować transakcję. Dzięki użyciu reklam retargetingowych możesz skierować zainteresowanych na podstronę dokładnie tego produktu, który oglądali wcześniej. Oznacza to, że nawet jeśli zapoznali się z nimi w innym miejscu, za pomocą kilku kliknięć trafią do twojego sklepu internetowego, gdzie łatwo dokonają konwersji.  

Deep Learning jest tu kluczowym elementem. Na drodze od poznania produktu do jego kupna jest jeszcze wiele dynamicznych elementów podróży zakupowej. Ich zapamiętanie, zrozumienie i poprawnie zinterpretowanie, tak aby skierować do potencjalnego klienta idealną ofertę w najlepszym czasie, jest prawie niemożliwe do osiągnięcia przez człowieka. Dlatego reklamy retargetingowe RTB House oparte są na inteligentnych algorytmach Deep Learningu, które wraz z czasem same się uczą i stale poprawiają swoją trafność. To niekończący się proces cyfrowych prób i błędów, który wykracza daleko poza ludzkie możliwości, a zarazem jest znacznie skuteczniejszy niż konkurencyjne rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji lub uczeniu maszynowym. Za tym wszystkim kryje się jednak najprostszy cel: pomoc klientom w dotarciu na twoją stronę dokładnie w tym momencie, kiedy są gotowi na zakup. Dlatego też narzędzie Deep Learningu tak doskonale sprawdzi się, jeśli chcesz uczynić ze swojego e-sklepu bijące serce całej marki. 

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9282
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.