Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Jak wybrać odpowiednią franczyzę dla siebie?

Nie da się krótko odpowiedzieć na pytanie „ile trzeba mieć, aby zacząć działać jako franczyzobiorca?”. Wszystko zależy od branży, w jakiej chcemy działać i od konkretnego franczyzodawcy.
Reklama

Z jednej strony możemy znaleźć ofertę sieci Żabka – dzięki inwestycji na start rzędu 5-8 tys. zł (oraz dodatkowemu zabezpieczeniu w postaci weksla) otrzymamy w pełni zatowarowany i wyposażony osiedlowy sklep spożywczy. W tej samej kategorii wkład własny rzędu 130 tys. zł pozwoli nam dołączyć do sieci sklepów monopolowych, np. AlCapone, a ok. 400-500 tys. zł – otworzyć supermarket pod szyldem Intermarche. Podobne rozbieżności będą również występowały w innych segmentach rynku – sklepach odzieżowych, gastronomii, usługach czy branży fitness. Dużo zależy też od tego czy chcemy otworzyć placówkę pod danym logo, czy tylko oferować usługi wybranej marki przy okazji już prowadzonej działalności. Druga opcja zawsze będzie tańsza – może to być np. kolektura Lotto lub punkt nadawania i odbierania przesyłek (PUDO z ang. Pick Up, Drop Off). W przypadku PUDO w zależności od partnera, modelu współpracy i konceptu – początkowa inwestycja również może się znacząco różnić. Na przykład dla punktów partnerskich Furgonetka Punkt, czyli punktów nadań i odbiorów przesyłek, które prowadzą również inną działalność wkład własny wynosi 585 zł. Z kolei w przypadku dedykowanych salonów, czyli wyspecjalizowanych punktów obsługi przesyłek jest to koszt rzędu 9 tys. zł - wskazuje - Grzegorz Sierak, manager ds. franczyzy, Furgonetka.

Czas na uruchomienie biznesu

Kolejnym istotnym elementem przy wyborze franczyzodawcy jest czas potrzeby na uruchomienie działalności. Im szybciej będziemy w stanie rozpocząć, tym szybciej zaczniemy odzyskiwać zainwestowane środki i zarabiać. Naturalnie im bardziej rozbudowany będzie pomysł, tym więcej czasu będzie wymagało przygotowanie lokalu, zakup oraz dostarczenie niezbędnego sprzętu i wyposażenia czy szkolenia wstępne. Bywa, że franczyzodawca dostarcza meble produkowane na zamówienie dla konkretnej lokalizacji wraz ich montażem, co w praktyce może oznaczać nawet dwumiesięczny czas oczekiwania na realizację zamówienia. Z kolei w innym franczyzodawca określa wymagania względem wyposażenia (kolor, styl, materiał, czasami konkretny projekt), ale ich realizację pozostawia w gestii franczyzobiorcy. Druga opcja pozwala na skorzystanie z gotowych rozwiązań lub lokalnego producenta w celu maksymalnego skrócenia czasu dostawy i obniżenia kosztów transportu oraz montażu - mówi Grzegorz Sierak.

Miękka czy twarda?

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.