Jak wygląda dark store BIEK - czyli projekt Biedronki i Glovo? (galeria)

Dostawa zakupów do 35 zł kosztuje 12,99 zł, a gdy koszyk wart jest powyżej 35 zł spada do 6,99 zł za dostawę - wyjaśnił Bartosz Prokopowicz, head of Q-commerce w Glovo.
Najpopularniejsze godziny zakupów to 8-11 rano oraz godziny popołudniowe do 23 włącznie. W tygodniu dostawy realizowane są od 8 do 23, a w weekendy w Warszawie do 2 w nocy. - dodała Kamila Frąckowiak-Jankowski, menedżer ds. e-commerce w sieci Biedronka.
Standardowy koszyk jest znacznie mniejszy niż w sklepie stacjonarnym Biedronki, ale firmy nie podały jego kwoty. Nie ujawniły też jaki poziom zamówień jest wystarczający, by placówka była rentowna.
Asortyment obejmuje napoje, przekąski, mięsa, nabiał, pieczywo, warzywa, owoce i jest stale poszerzany. W ofercie są zarówno produkty brandowe jak i te z logo marki własnej. Gdy lokalizacja otrzyma koncesję będzie także oferować alkohol dla klientów powyżej 18 roku życia.
Glovo stara się rozwijać możliwości aplikacji, w tym personalizowanie ofert zgodnie z profilem produktów wcześniej zamawianych.
W sumie w Polsce działa obecnie 14 takich lokalizacji. Punkt obrandowany jest żółtym logo Glovo. Na miejscu trzech zatrudnionych na stałe pracowników kompletuje zamówienia, a od 2-12 kurierów przypisanych wyłącznie do danej lokalizacji dowozi klientom zakupy. Są oni też lepiej wynagradzani. Ich stawka to 25-30 zł brutto za godzinę.
Partnerzy nie określają ile takich punktów może działać docelowo w Polsce ze względu na fakt, że rynek jest w fazie wzrostów.
W Hiszpanii z podobnej usługi korzystają głównie młodzi konsumenci do 35 roku życia, uzupełniając lodówkę. W Polsce portret klienta dopiero się rysuje.