Jak wyliczyć liczbę klientów w sklepie? Związkowcy twierdzą, że Biedronka robi to źle

Autor: dlahandlu.pl 21 kwietnia 2020 13:38

Jak wyliczyć liczbę klientów w sklepie? Związkowcy twierdzą, że Biedronka robi to źle fot. shutterstock

Związkowcy z Biedronki uważają, że sieć źle wdrożyła przepisy określające dopuszczalną liczbę klientów w sklepach.

Handlowa Solidarność poinformowała, że 20 kwietnia Organizacja Zakładowa NSZZ „Solidarność” w Jeronimo Martins Polska SA wysłała do z firmy wniosek o wyjaśnienie kwestii związanej z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 19 kwietnia 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, wskazują na prawdopodobne nieprawidłowe wdrożenie ww. aktu prawnego w sklepach sieci „Biedronka”

- Zgodnie z § 8 ust. 6 pkt 1 cyt. rozporządzenia, od dnia 20 kwietnia 2020 r. do odwołania może przebywać w obiektach handlowych lub usługowych, o których mowa w § 8 ust. 2 pkt 1 i 2 oraz placówkach handlowych w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 10 stycznia 2018 r. o ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz niektóre inne dni, w tym samym czasie, nie więcej niż 4 osoby na 1 stanowisko kasowe, w przypadku gdy powierzchnia na której odbywa się handel lub świadczone są usługi, wynosi nie więcej niż 100 m², albo 1 osoba na 15 m² tej powierzchni, w przypadku gdy powierzchnia na której odbywa się handel lub świadczone są usługi, wynosi więcej niż 100 m², z tym że od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 – 12:00 mogą to być osoby powyżej 65 roku życia. Jednak w sklepach pojawiła się informacja że pracodawca liczy powierzchnie sklepu razem z magazynem i pokojem socjalnym czyli 1100 m², gdzie sala sprzedaży ma około 650 m². Prawidłowe obliczenie powierzchni powinno doprowadzić do wyniku, że w standardowym sklepie może przebywać nie więcej niż 45 osób, a nie 75 - czytamy w piśmie związkowców.

- Sieć Biedronka konsekwentnie przestrzega przepisów prawa, również w tym konkretnym przypadku. Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z 19 kwietnia 2020 r. limity klientów są obliczane na podstawie całkowitej powierzchni placówki handlowej, a nie wielkości sali sprzedaży - informuje nas biuro prasowe sieci.

Przypomnijmy, 18 kwietnia Krajowa Sekcja Pracowników Handlu NSZZ „Solidarność” informowała, że rozporządzenie Ministerstwa Zdrowia dotyczące liczby klientów mogących przebywać jednocześnie w placówkach handlowych powinno jednoznacznie odnosić się do powierzchni handlowej sklepu, nie zaś do powierzchni całkowitej.


  • seb. 2020-04-25 00:00:21

    chciwi i chytrzy

    UOKiK powinien ich w końcu wypunktować za te wszystkie nadużycia (ceny, personel, nieuczciwe praktyki wobec dostawców, a teraz fikcyjne kasy i wirtualny metraż).

    Gdyby dostali karę proporcjonalną do obrotów i zysków, to może by się w końcu ocknęli i opamiętali...

  • Tomek 2020-04-24 08:29:53

    Te pazerne eksansywne skurwys........wyniszczaja rodzimy handel kłamia oszukuja .Teraz porobili 24 h sklepy czas to ukrucic biedni ludzie tyraja tam za relatywnie male pieniadze by jakiś hu........z zagranicy opływał w bogactwa .Moze oglupialy Polski naród w końcu ocknie sie .Lub bedzie dymany......

  • Nati 2020-04-24 08:18:56

    Pracownik marketu nie jest w żaden sposób zabezpieczony. Pracuje 8 godzin fizycznie w bawełnianej maseczce w zatłoczonych alejkach między regałami zawalonych paletami, ocierając się o klientów, którzy odsłaniają usta i nos, bo im duszno.

ZOBACZ WSZYSTKIE (12)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6258
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.