Jak zapewnić optymalną logistykę i dystrybucję lodów?

- Logistyka i dystrybucja deserów lodowych należą do jednych z najtrudniejszych w całej kategorii mrożonek. Sezonowa konsumpcja, a co za tym idzie sprzedaż lodów w dużej mierze determinowana jest pogodą. Dla firm transportowych i logistycznych stanowi to wyzwanie w postaci ograniczonej możliwości planowania transportowanych wolumenów i optymalne wykorzystanie powierzchni magazynowej. Różnice w poziomie składu towarowego w sezonie i poza nim mogą wynosić nawet 70 proc. - mówi Marcin Szlęzak z Frigo Logistics.
Dla firm logistycznych i transportowych, sezonowość i związane z tym peaki sprzedaży, czyli zwiększenie transportowanych wolumenów oznacza w wielu przypadkach zwiększenie floty samochodów. Wysoka temperatura na zewnątrz pociąga za sobą wyzwania w postaci zachowania ciągłości łańcucha dostaw, ograniczenie ilości punktów dostaw w związku z szybszym ocieplaniem przestrzeni naczepy podczas rozładunków towaru. Wszystkie powyższe elementy wpływają na podwyższenie kosztów logistycznych. Z drugiej strony konieczne jest zachowanie powyższego scenariusza operacyjnych, bo lody to bardzo wrażliwe produkty i nawet krótkie przerwanie łańcucha powoduje to, że produkt jest niezdatny do spożycia. W rezultacie wpływa to na negatywny wizerunek producenta i może powodować utratę konsumenta - wyjaśnia Marcin Szlęzak z Frigo Logistics.
Producenci lodów oczekują od firm logistycznych zapewnienia nieprzerwanego łańcucha mroźniczego, dostawy na czas i bez pomyłek związanych z brakami lub zamianą asortymentu, a w przypadku np. awarii agregatu lub samochodu szybką jego zamianę. Ponadto producenci lodów oczekuję elastyczności, dostaw na terenie całej Polski nawet od 1 palety, czy nawet kilku kartonów oraz wiarygodnego partnera po drugiej stronie. To wpływa na koszt dystrybucji lodów. - Firmy transportowe zapewniają flotę na podstawie estymacji otrzymanych od producentów lodów. W przypadku obniżenia transportowanych wolumenów przestrzeń ładunkowa pozostaje w jakimś procencie pusta, co wpływa na wyższy koszt przy jednostkowej dostawie. Koszty podwyższa także temperatura zewnętrzna, która jeśli jest wysoka powoduje konieczność intensywniejszego schładzania przestrzeni ładunkowej. Na koszty wpływa także ograniczenie ilości punktów dostaw, jednak jest to konieczne - stwierdza przedstawiciel Frigo Logistics.
W Polsce i Europie wzrasta produkcja lodów. Rośnie też znaczenie lodów rzemieślniczych i firm produkujących wysokiej jakości lody opierające się na ekologicznych i naturalnych składnikach. Europejczycy cenią lody zawierające mniej cukru, naturalne składniki, odtłuszczone, a nawet nie zawierające nabiału. Jednocześnie konsumenci oczekują od producentów dostarczania nowych i niespotykanych smaków.
Segment lodowy w Polsce intensywnie wzrasta. Według Europejskiego Urzędu Statystycznego Polska zajmuje piąte miejsce w produkcji lodów w Europie. Na pierwszym miejscy znalazły się Włochu, na drugim Niemcy. Według danych Mintel za 2016 rok największą konsumpcję możemy zaobserwować w Chinach 4,3 mld litrów rocznie, Stany Zjednoczone – 2,7 mld litrów, Japonii – 756 mln litrów. Najwięcej lodów na osobę zjada się w Norwegii - 9,8 litra na osobę rocznie, Australii - 9,4 litra na osobę oraz Szwecji 8,9 litra na osobę. Według danych money.pl produkcja deserów lodowych w Polsce wzrosła o 29% w 2017 roku w stosunku do roku 2016.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- 15:00 Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
- 14:47 Nowy prezes spółdzielni Cukry Nyskie
- 10:10 Miraculum: jesteśmy w drogeriach, nie lekceważymy dyskontów
- 09:52 Semeniuk: Tarcza branżowa zostanie rozszerzona m.in. o obiekty turystyczne
- 09:50 W niedzielę sklepy zamknięte
- 09:41 Credit Agricole: Wzrost cen żywności najniższy od stycznia 2019 r.
- Pt 21:39 Wiceprezes PFR: Subwencje dla 728 firm w tamach Tarczy Finansowej PFR 2.0
- Pt 20:46 Resort Sprawiedliwości chce urealnienia stawek akcyzy dla wszystkich...
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Plastikowa rewolucja w sieciach: kula u nogi czy szansa na poprawę wizerunku?
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
W Szwecji transakcje gotówkowe stanowią tylko 1 proc. Polska pójdzie tą drogą?
-
Stava nawiązuje współpracę z Pointapack i inwestuje w rozbudowę oferty dla...
- 1 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 2 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 3 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 4 Ekspedientka Dino w maseczce z antyrządowym hasłem
- 5 Wiceprezes CH Blue City: Tak źle jeszcze nie było. Galerie potrzebują pilnego...
- 6 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
-
Szymon Piduch odchodzi z rady nadzorczej Dino
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
-
2020 rok w handlu: Branża będzie odrabiała straty przez kilka lat
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.