Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Jak zmieniała się liczba sklepów w latach 2018-2020

W 2018 roku na mapie Polski było 105 965 sklepów, rok później 101 303. W 2020 roku liczba placówek detalicznych spadła poniżej 100 tys., wynosząc 99 405 (spadek o 2 proc. względem 2019 roku) - wynika z raportu NielsenIQ.
Reklama

W 2018 roku w Polsce działało 347 hipermarketów, w 2019 roku 342, a w ubiegłym roku 325.

Segment supermarketów w 2018 roku był reprezentowany przez 3963 placówek, a rok później przez 4147 sklepów. Rok 2020 zamknął się liczbą 4403 supermarketów, to o 256 punktów więcej rok do roku.

Dyskonty w 2018 roku było 4007, rok później 4140, a na koniec ubiegłego roku 4335 (o 195 więcej rok do roku).

W 2018 roku działało w Polsce 7008 dużych sklepów spożywczych (101-300 mkw.), w 2019 było ich 7071, a w 2020 ich liczba wyniosła 7150. 

Średnie sklepy spożywcze (41-100 mkw.) w 2018 roku były reprezentowane przez 27 021 punktów, rok później przez 25 914, a na koniec 2020 było ich 26 503.

33 221 - tyle małych sklepów spożywczych (do 40mkw.) działało w 2018 roku. Na koniec 2019 roku ich liczba wynosiła 30 463, a rok 2020 zamknął się liczbą 28 793 punktów (spadek rok do roku o 5 proc. i 1 670 placówek).

Źródło: Nielsen
Źródło: Nielsen

Sklepów winno-cukierniczych w 2018 roku było 5872, w 2019 - 5678,a na koniec 2020 - 5497.

Ubywa kiosków. W 2018 roku działało 10 171 takich punktów, rok później 9137, a na koniec ubiegłego roku 8167.

Stacje paliw to segment reprezentowany w 2018 roku przez 6302 punktów. W 2019 roku funkcjonowało ich 6360, a w 2020 - 6435.

W 2018 roku działały 8053 drogerie, a w 2019 było ich 8051. W 2020 roku liczba tych sklepów spadła poniżej 8 tys., do poziomu 7797.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum