Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Jakie sklepy Polacy wybierali na zakupy w 2019 roku?

Jak wynika z badania aplikacji Moja Gazetka w 2019 roku zakupy spożywcze w Biedronce robiło 95,4% ankietowanych, w Lidlu 82,7%, a w Kauflandzie 50,3%. Dalej w zestawieniu znalazły się m.in. Auchan, Carrefour, Żabka i Netto.
Reklama

Mimo przewagi Biedronki w odsetku klientów, Lidl szybciej zyskuje zainteresowanie użytkowników. W przypadku Biedronki w ciągu roku zainteresowanie gazetkami w aplikacji wzrosło o 8%, w przypadku Lidla — o 20%, zaś dla Aldiego ten skok wynosi 182%, dla Lewiatana zaś o 40 pro.

W kategorii Dom i ogród badani niemal równie często robią zakupy w Castoramie (56,2%), Leroy Merlin (52,6%) oraz Jysk (51,8%). Na dalszych pozycjach plasują się m.in. Obi, Bricomarché, Mrówka i Jula.

Mimo że Polacy wciąż najchętniej wybierają Castoramę, zainteresowanie jej ofertą spadło w zeszłym roku o 22%. Wzrosło za to zainteresowanie gazetkami Obi — o 12%.

W kategorii drogerii najwięcej osób robi zakupy 94,1% ankietowanych. Na drugim miejscu znalazła się sieć Hebe z wynikiem 43,3%, a na trzecim Natura, w której kosmetyczne zakupy robi 30,4% badanych. Na kolejnych pozycjach znalazły się m.in. Avon, Super-Pharm oraz Oriflame.

Rossmann mierzy się jednocześnie ze spadkiem zainteresowania gazetkami — o 22%. W tym czasie zainteresowania gazetkami Hebe urosło o 19% rdr.

W kategorii Mebel 64,2% kupuje je w sklepach IKEA, 44,5% w Black Red White, a 39,9% w sieci Agata. Agata z 3. miejsca może jednak dostać się wyżej, bo zainteresowanie jej ofertą urosło aż o 42%. Poza podium znalazły się takie marki, jak Bodzio i Abra.

W kategorii moda i tekstylia zakupy w Pepco deklaruje 90,6% respondentów. 48,4% robi zakupy tekstylne w KIK, a 27,9% w Textil Market. Na kolejnych miejscach można zobaczyć m.in Bonprix i Takko

W kategorii Elektronika liderem okazał się MediaExpert, w którym elektronikę kupuje 73,9% zapytanych osób. Niemal równie chętnie odwiedzają oni RTV Euro AGD — 69,1%. 56,8% natomiast wybiera Media Markt.

Wynikiem w granicach 90-100% gazetek otwartych i obejrzanych do ostatniej strony mogą pochwalić się Burger King, Ruch, North Fish, Textil Market, Lewiatan oraz Pepco.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (11)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum