Jakie sklepy Polacy wybierali na zakupy w 2019 roku?
Mimo przewagi Biedronki w odsetku klientów, Lidl szybciej zyskuje zainteresowanie użytkowników. W przypadku Biedronki w ciągu roku zainteresowanie gazetkami w aplikacji wzrosło o 8%, w przypadku Lidla — o 20%, zaś dla Aldiego ten skok wynosi 182%, dla Lewiatana zaś o 40 pro.
W kategorii Dom i ogród badani niemal równie często robią zakupy w Castoramie (56,2%), Leroy Merlin (52,6%) oraz Jysk (51,8%). Na dalszych pozycjach plasują się m.in. Obi, Bricomarché, Mrówka i Jula.
Mimo że Polacy wciąż najchętniej wybierają Castoramę, zainteresowanie jej ofertą spadło w zeszłym roku o 22%. Wzrosło za to zainteresowanie gazetkami Obi — o 12%.
W kategorii drogerii najwięcej osób robi zakupy 94,1% ankietowanych. Na drugim miejscu znalazła się sieć Hebe z wynikiem 43,3%, a na trzecim Natura, w której kosmetyczne zakupy robi 30,4% badanych. Na kolejnych pozycjach znalazły się m.in. Avon, Super-Pharm oraz Oriflame.
Rossmann mierzy się jednocześnie ze spadkiem zainteresowania gazetkami — o 22%. W tym czasie zainteresowania gazetkami Hebe urosło o 19% rdr.
W kategorii Mebel 64,2% kupuje je w sklepach IKEA, 44,5% w Black Red White, a 39,9% w sieci Agata. Agata z 3. miejsca może jednak dostać się wyżej, bo zainteresowanie jej ofertą urosło aż o 42%. Poza podium znalazły się takie marki, jak Bodzio i Abra.
W kategorii moda i tekstylia zakupy w Pepco deklaruje 90,6% respondentów. 48,4% robi zakupy tekstylne w KIK, a 27,9% w Textil Market. Na kolejnych miejscach można zobaczyć m.in Bonprix i Takko
W kategorii Elektronika liderem okazał się MediaExpert, w którym elektronikę kupuje 73,9% zapytanych osób. Niemal równie chętnie odwiedzają oni RTV Euro AGD — 69,1%. 56,8% natomiast wybiera Media Markt.
Wynikiem w granicach 90-100% gazetek otwartych i obejrzanych do ostatniej strony mogą pochwalić się Burger King, Ruch, North Fish, Textil Market, Lewiatan oraz Pepco.