PARTNERZY PORTALU

Jakie sklepy wybieramy, planując remont?

Autor: EK 5 maja 2021 09:47

Jakie sklepy wybieramy, planując remont? fot. Gdzie kupujemy rzeczy do remontu?

Z badania Payback wynika, że najwięcej badanych (29%) zmieściło się z kwotą remontu w przedziale 1000-5000 zł. Co piąty (19%) przeznaczył na ten cel między 5 a 10 tys. zł, a 16% – między 10 a 20 tys. zł. 13% wydało kwotę do tysiąca zł. Na najkosztowniejsze remonty, takie powyżej 30 tys. zł., zdecydowało się 14% ankietowanych.

W przypadku planowanych remontów 24% badanych zakłada budżet w wysokości między 10 a 20 tys. zł. 22% respondentów planuje wydać kwotę z przedziału 5-10 tys. zł, a prawie tyle samo (21%) między 1 a 5 tys. zł. 14% ankietowanych zamierza przeprowadzić remont o wartości powyżej 30 tys. zł. Na drugim biegunie znajdziemy osoby, które planują szybkie i tanie odnawianie za mniej niż tysiąc zł (12%).

Gdzie zaopatrujemy się w materiały do remontu?

Zdecydowanie najczęstszym miejscem są markety budowlane: wybiera je 70% ankietowanych. Małe sklepy branżowe jako swój pierwszy wybór wskazało 15% badanych, a 8% używa do tego celu internetu. W kwestii zakupów artykułów remontowo-wykończeniowych na pierwszym miejscu stoją wygoda i różnorodna oferta materiałów – najlepiej, gdy są one dostępne w jednym miejscu.

Podczas kupna artykułów do remontu najważniejsze okazują się jakość i wydajność wybieranych produktów bądź materiałów – w ten sposób odpowiedziało aż 71% badanych. 18% kieruje się przede wszystkim ceną, a tylko 4% ankietowanych wybiera produkty ze względu na markę czy producenta.
Wirtualne inspiracje i tradycyjne zakupy

Pomimo ciągłego wzrostu zainteresowania zakupami online, artykuły wyposażenia wnętrz i dodatki do domu wciąż wolimy kupować stacjonarnie (71%). W porównaniu do zakupów budowlano-remontowych, w dziedzinie aranżacji większy jest jednak odsetek osób, które w odpowiednie artykuły zaopatrują się przez internet. Robi tak bowiem 29% badanych, korzystając m.in. ze sklepów online lub portali ogłoszeniowych.

Gdzie poszukujemy wnętrzarskich inspiracji?

Najczęściej w internecie (specjalistyczne portale i blogi wskazało 39% respondentów), ale też w sklepach i gazetkach reklamowych z artykułami wyposażenia wnętrz (36%). Niemal równie popularne są media społecznościowe, które zaznaczył co trzeci ankietowany. 30% badanych szuka aranżacyjnych sugestii w programach telewizyjnych poruszających tę tematykę, a 25% podpatruje rozwiązania zastosowane w domach swoich bliskich i znajomych.

Prawie 1/3 ankietowanych twierdzi przy tym, że posiada wypracowany, niezależny od przemijających mód gust wnętrzarski. 16% osób przyznało też, że lubi trzymać rękę na pulsie aktualnych trendów. Najwięcej respondentów (52%) szuka jednak kompromisów, podążając za nowinkami tylko wtedy, gdy naprawdę przypadną im do gustu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Kostek Bolo 2021-05-06 09:08:45

    Jeśli chcesz być profesjonalnie obsłużony to raczej kupuj w sklepach specjalistycznych . W supermarketach budowlanych kupuj cegłę , cement , narzędzia itp. Natomiast materiały wykończeniowe to proponuję sklepy , które sprzedają farby . Tam dostaniesz profesjonalną informację na temat produktów oraz będziesz miał wybór od najtańszych produktów słabej jakości do produktów z wysokiej półki . Malowanie domu , mieszkania nie robimy codziennie więc warto się zastanowić czym to zrobić żeby było ładnie ale i trwale . Dotyczy to również elewacji , co jest już bardziej skomplikowane . Warto zainwestować trochę więcej grosza i mieć efekt na długi czas.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10850
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.